Nervös

publicerat i Funderingar;

Jag kan inte sova.
Kl är 00.30 och jag ligger i en bäddsoffa i J's systers källare ( vi är här ich hjälper till att bygga deras nya kök) och lyssnar på hur J andas lite tyngre när han sover, här precis bredvid mig.
Tänker direkt på "utan dina andetag"
Jag älskar den låten, och texten.

För att jag ska gilla en låt så räcker det inte med en svängig melodi och en refräng som sätter sig, utan jag måste hitta en känsla i texten, känna igen mig eller kunna tänka mig in i scenariot.

Utan dina andetag - Kent

Jag vet att du sover
Känner värmen från din hud
Bara lukten gör mig svag
Men jag vågar inte väcka dig nu

Jag skulle ge dig
Allting du pekar på
Men bara när du inte hör
Vågar jag säga så

Jag kan inte ens gå
Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
När du inte ser på
Och genomskinlig grå blir jag
Utan dina andetag

Min klocka har stannat
Under dina ögonlock
Fladdrar drömmarna förbi
Inuti är du fjäderlätt och vit

Och utan ett ljud
Mitt hjärta i din hand
Har jag tappat bort mitt språk
Det fastnar i ditt hår

Jag kan inte ens gå
Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
När du inte ser på
Och färglös som en tår blir jag
Utan dina andetag

Vi har många ggr pratat om att vi vill ha den som sång på ett dop, dopet av vårt barn, sen kommer vi på att vi inte vill döpa, de får de välja själva när de/om de konfirmerar sig (precis som jag gjorde och J lät bli att göra) vi vill kanske inte ens han en/ett namngivnings fest/kalas. Men vi får se. Vi har ju inget barn på gång ens.

Men vist är det konstigt, hur man (när man är mitt i det här ofrivilligt barnlösa) kan få varje tanke och varje känsla att falla tillbaka på just det.

Här ligger jag vaken på en hård bäddsoffa i J's systers källare och lyssnar på J's andetag och tänker på hur lyckligt lottad jag är, som har han. Hur fantastiskt glad jag är över möjligheten att bara kunna njuta av att höra hur han andas, det för mig till texten, den mäktiga texten i låten av Kent.

Jag skulle ge dig
Allting du pekar på...

Och jag har ännu inte lyckats ge dig ett barn. Men vi försöker... Så snart!
Då hoppas jag vi har allting vi önskar oss! <3

Men bara när du inte hör
Vågar jag, säga så...


/S


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av C:

Du borde lyssna på Till Dig av Sarah Dawn Finer, om du inte gjort det redan :)

Kommentera inlägget här :