Torsdag v 23 (22+0)

publicerat i Allmänt;

Ny bebis-vecka. Välkommen v 23.

Denna vecka har inte varit den roligaste :/
Sjukgymnasten i måndags och kände mig lite bättre. Ska dit två ggr i veckan, och idag är det dags igen.

Jag älskar verkligen att vara hemma.
Älskar vårat hus, massor att göra Dick men det tar sig för varje dag. J sover hemma denna vecka och ingen är lyckligare än jag! <3

Har försökt ta de ganska lugnt. Så i tisdags tog jag och kryckorna en promenad på ca 1.5 km till en vän som bor framme på "stan" byn. Lagom när jag kommit fram hugg det till två ggr inte så där jätte ont, men det kändes. Hade inte känt av något i ryggen eller höfterna än. Vi tog det lugnt, drack teve två timmar och pratade innan vi gick över torget för att äta lunch, ca 500 m. Åt lunch länge ca 1.5 timme och sedan skjutsade hon mig hem. Jag tyckte inte att det borde ha varit någon överansträngning, då sträckan inte varit lång, jag hade kryckorna och jag vilade massor.
Väl hemma vilade jag ca 2 timmar framför tvn innan J kom hem.
Han och lillebror höll på i trädgården och jag började med maten.
Slängde in en färsk kyckling i ugnen, pommes. Pulver sås och en sallad på gurka och tomat. Gick snabbt och skötte sig själv. Diskade av under tiden. Stod upp kanske allt som allt 40 min. Sen åt vi till idol, J gick och la sig, han skulle ju upp 4. Lillebror och jag tittade klart Maria Wern, och när jag sen skulle resa mig för att göra mig klar för sängen, ramlade jag tillbaka i soffan, benen vek sig, lillebror fick hjälpa mig upp och sen fick jag stödja mot väggar och möbler, till toaletten och vidare till sängen.
Vid varje vändning under natten högg det till frön höften, ner i höger ben, ber till höger häl. Höger höft upp till höger kind, och benet skakade varje gång jag gick upp för att gå på toaletten.

Kändes lite bättre igår, vi har en rätt hög säng och eftersom J är rätt stor har vi en hård madrass så han inte får ont i ryggen, det är kanon även mot min rygg, och det är mycket enklare att ta sig ur när den är lite högre.

Vilade stan hela dagen igår, bortsett att jag följde med lillebror ut till stugan för att låna gräsklipparen (vår är tydligen trasig) tog en dusch och sen körde lillebror mig till S&P och deras söta döttrar (vår guddotter) fikade med S, målade med Meja och mös med lilla Lykke som snart är 6 månader och skrattar åt allt <3 fick ned mig en hel kasse med neutrala bebiskläder, super fina, blev alldeles rörd.

J kom och hämtade mig, så ingen promenad på hela dagen. Han och lillebror fortsatte inträffandes och jag fixade mat.
Vi gick och la oss vid 22 och efter 1 vaknade jag av att jag var tvungen att gå på toaletten. Haltade mig upp, slog i vänster fot i en färgburk, lyfte vänsterfoten och höger ben gav vika och jag famlade i mörkret efter att få tag i något att hålla nig fast vid och stabilisera upp mig, hittade inget så föll mot marken, dundrade i med vänster sida först, axel, armbåge och knä tig smällen, hann vända upp magen i luften så den slog inte i någonstans. Blev liggandes för att känna efter, det var svårt att ta sig upp, öm på vänster sida, ont i ryggen, behövde stödja med vänster armen som tagit den stora smällen, lillebror vaknade av dunsen och kom och hjälpte mig upp. Hade nära till tårar av att jag inte klarade mig själv.

Fler toalett besök efter det men hittade väggar att stödja mot fram och tillbaka.
Är trött i ryggen idag. Öm på hela vänster sida, inga blåmärken än, vad jag sett. Och sen sticker och pirrar det till och från i höger ben. Blir liggandes i soffan med film hela dagen.
Ska till sjukgymnasten kl 15, ska försöka få lillebror att köra mig dit.

Mycket gnäll, men veckan har verkligen varit värdelös.

Å andra sidan har jag känt bebis rörelse på kvällarna efter middagen, det duttar massor, hårdare och hårdare. Tror snart man kan börja Känna på utsidan.
Katterna ligger gärna på magen och kommer och trampar på magen ilsket ger bebis mindre plats och efter ett tag svarar den på det och katterna kurrar än högre. De skapar ett band redan nu!

Åh så jag älskar att ha katterna hemma igen! <3

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av A:

Usch så läskigt med så mycket ont och att du ramlade mitt i natten. Tur att det gick bra. Hoppas ryggen blir bättre snart. Kram!

2:a kommentar, skriven , av C:

Fy vad jobbigt att du ska behöva ha så himla ont! När man har längtat så länge så vill man ju njuta och det är ju kanske inte det lättaste när smärtan gör sig påmind hela tiden. Kramar

Kommentera inlägget här :