Fredag

publicerat i Allmänt;
V 37 (36+0) 

Det skulle bli storm och vara snö på backen i morse... Storm har det inte varit här (än) och snön började komma vid 4 i morse... Så var inte jätte mycket snö i morse när jag och J gick upp ihop för att bege oss mot herrns hemstad för idag var det nämligen dags för visning av lägenheten jag hoppats på ända sedan förra visningen vi var på men som gick ut och vi fick inget erbjudande, men, i början av veckan dök det ju upp ett erbjudande ändå och jag var super snabb på telefonen och bokade en visning... 

Så kl 7 i motse knackade jag på dörren hos svärföräldrarna och bäddade ner mig i deras soffa, några minuter i 8 ringer telefonen, ett nr jag inte känner igen men riktnr skvallrar om att det är här ifrån i trakterna och min första tanke är "Tänk om det hänt J någonting!" Men det var bovärden för området där vi skulle på lägenhetsvisning, han hade läst mitt personliga brev och sett att vi ju faktiskt bodde ca 6 mil bort, han frågade hur och om jag verkligen kunde ta mig i stormen för att titta på en lägenhet i 10-15 min eller om vi skulle boka om till måndag så jag inte skulle jävla mig ut på gatorna när det var storm, och i mitt tillstånd (stör också att vi väntar barn i mitt personliga brev) 
Men jag var ju redan här så jag tackade jätte mycket för omtanken men om han inte hade några hinder så kunde vi kl 11.

Kl 11 var det dags och vi klickade verkligen med bovärden, han var käck, glad och posetivt... Han berättade att det var en äldre dam som bott där i ca 20 år och som döttrarna nu fått in på ett hem, så inget var gjort i lägenheten sedan typ 20 år tillbaka... Annat än när hon flyttade för ca 1 månad sedan, hade de renoverat om båda badrummen, ny matta och nytt kakel, nya rör, tvättställ och toaletter i båda badrummen, aldrig varit använda eller ens provat... Och så hade de bytt alla fönster till vridbara 3-glas fönster... 
Tapeter skulle vi givetvis prata om, om vi fick lägrnheten, det bar inga problem och om vi ville kunde vi få nys luckor och uppfräschat kök för 120kr/månaden ... 

Den låg på andra våningen utan hiss men det var bara en trapp då de räknade entréplan som första våningen... Jätte stor entré till trapphuset och jätte stor hall i lägenheten dör det fanns gott om plats för barnvagnen...
Vi blev helt kära i planlösningen och läget, två lekparker på varje sida av lägenheten... Grönområden och skogsdungar intill husknuten och ingen genomfarts trafik, tre hus bort och över en väg ska de 2014 bygga klart ett helt nytt dagis, helt anpassat för barn och deras behov och det ska tydligrn vara väldigt inriktat på individen och barnets egna behov och utveckling... 
Och att vi om vi fick den kunde få lägenheten (nästan precis) som vi vill ja den (enligt hyresrätts normer) å tindrade och kvittrade vi ihop med bo värden och eftersom lägenheten stod tom slängde vi ut frågan...

Finns det möjlighet att ev få flytta in tidigare? Kanske som till nästa helg? Vi kan tänka oss att dela hyran med nuvarande hyresgäst om det behövs, vite skönt att komma i ordning innan förlossningen och slippa bo i tenoveringen, och ju snabbare vi kommer in i lägenheten, ju snabbare kan vi bli klara med renoveringen, ju snabbare kan vi säljs huset.

Fick till svar

"Men ni är verkligen intresserade då? Ja men absolut, förstår att ni vill in tidigare om det går, absolut vi måste ju kunna fixa, då blir vi sv med det, damen och döttrarna och ni kan flytta in, men jag brukar kunna göra en deal att om buntar flyttstädningen så slipper ni denna månadens halva hyra, vad säger ni om det? 
Vi gör så här, in och tacka ja och ring in till uthyrningen, så de gör en notering, sen ringer jag och puschar för er och förklarar läget och den om det går vägen styr jag upp sllt med damen om att ni tar flyttstädning mot att ni får nycklarna till nästa vecka. Det här blir toppen, vad glad jag blir att det var ni som kom"

Haha som sagt vi alla tre var lite i extas och triggade typ upp varandra... 

Ringde uthyrningen som inte varaktigt lika exalterade utan tyckte det var bra att vi gillade den att han gjort en notering men att den gick ut den 10.onde och att vi gick svar den 11.e.


Ringde bovärden nu kl 15 som vi sagt och hans kommentar var 

"Jag har försökt lagt upp det för uthyrningen och de förstod men hade sina principer och vi får vänta till tisdag med svar, men det är ingen som bokat en visning än och då finns det bara måndag ev tisdag kvar att visa på och det är ju jag som ska visa, och jag har nog "vääääldigt" mycket annat att göra på måndag, så det ska super mycket till om ni inte får den... Och jag pratade med danen som sa att tog ni städningen så kunde ni få nyckeln redan idag. Så nu väntar vi bara ut tiden!"

Känns ju bra att han verkligen gör vad han kan ;) älskar trevligt folk! Önskade trevlig helg och sa att vi höra på tisdag igen... 

Så nu pirrar det i magen och jag håller tummarna hårt hårt... Åh så spännande... Vi kanske flyttar om en vecka! 



Kommentera inlägget här :