V 14 (13+1)

publicerat i Allmänt;

Och ännu en ny vecka.
I måndags fick jag panik och försökte hitta en privat gynmottagning dom erbjuder privat ul. Vi har en inne i stan med de hade semesterstängt till v 32.
Likaså den närmaste (11 mil härifrån)
Så vi får helt enkelt vänta till RUL 4-6 veckor kvar, har inte fått kallelse än, den skulle komna 2-3 veckor i förväg bara.

Men sen fick jag låna ett angelsound av våra vänner och jag hittade vår bebis hjärtljud, helt fantastiskt!
Har sen i tisdags lyssnat varje dag och det är inte en speciellt blyg varelse utan den hörs mest hela tiden <3
Blir tvungen att lyssna på mitt eget hjärta emellan åt bara för att höra att det slår i en annan takt och med annan styrka än bebis :)

Annars, jag som inte känt eller haft så mycket gravidsymtom/besvär har börjat känna av det.
Tack vecka 13. Tror jag dragit på mig foglossning, det låser sig i svanskotan och strålar ut åt alla håll och sticker ibland i låren, värst är när jag jobbat ca 4 timmar och jag inte kan böja mig eller sträcka ur kroppen ordentligt, kan inte heller lyfta ordentligt, eller på kvällen när jag ska lägga mig, kan knappt komma ner i sängen, än mindre vända mig när jag väl kommit ner.

Och surauppstötningar är numera vardagsmat, och kvälls- frukost- illamåendet är tillbaka, får liksom inte i mig bra med frukost eller kvällsmat, lunch börjar även det gå sämre :/
Jag som annars älskar mat!
Sött går inte alls, hade en chokladboll på jobbet som jag åt på i 3 dagar och sen gav bort halva.

Igår köpte jag svarta jeans att börja ha på jobbet istället för jobb-byxor :) så nu kommer det börja synas ordentligt, sen blev det ett foglossningsbälte från babyproffsen 139kr, är ni gravida men inte har ont i ryggen eller om ni börjar känna lite grann, köp ett, de bästa 139kr spenderade på länge och ger ett fantastisk stöd.

Och hur trevlig var inte säljaren på babyproffsen! Älskar trevliga säljare, då vill jag köpa allt! :)

Idag kommer mamma och pappa hem från Mallorca och vi blir kvar i stugan över helgen. 3 arbetsdagar kvar sen senester :)
Nästa vecka den här tiden sitter vi på planet till Kreta! Planet går 7 på morgonen från Arlanda,
Älskar att åka från Arlanda! Älskar hela flygplatsen! Älskar att flyga!

Åh tänk om 1 vecka!

/S

Kommentera inlägget här :