Onsdag kväll

publicerat i Allmänt;
V 33 (32+6)

Var ju hos bm..
 Sf-mått 30 cm
Blodtryck 130/65
Socker 3.8 lågt (normalt ska vara mellan 4.9 - 6.9)

Bebis hjärtslag 150/min
Var en vaken aktiv bebis som även denna gång sparkade bm både när hon skulle mäta sf mått och när hon skulle lyssna på hjärtat... Haha... 

Efter sa hon att det just skulle börja en öreläsning om "att vara med sitt barn"

Sjukt intressant och fått massa tips. 

Nu har mannen gått och lagt sig, och jag ligger vaken ihopp om att jag slipper vakna i natt och ligga vaken... 
Har just känt bebis hicka... Spännande känsla, har inte riktig känt det tidigare... 
Nu knäppte/duttade magen med jämntakt under ca 10-20 min...

Nu ligger jag och har lite ont i magen :/ 
Vet inte riktigt "vilken" mage det är beror det på att jag är lite lös och "gasig" eller är det någon form av sammandragningar/förvärkar?

Det känns lite brännande, som håll på vissa ställen, började runt navel och gick neråt... 
Ska jag vara orolig?
När ska jag bli orolig?
Hur känns det med sammandragningar? Förvärkar? Värkar?


Får ta en alvedon och gå och lägga mig, ska köpa en vetekudde också att värma vid såna här tillfällen... 


/S


Bild från föreläsningen...

Kommentera inlägget här :