Torsdag

publicerat i Allmänt;
Ny vecka! 

V 35 (34+0) två veckor kvar så räknas det som fullgången graviditet! 
Det är helt sjukt. Jag kan inte sluta förundras över hur snabbt det går och hur nära vi är... Hur mycket jag längtar brottas med tanken på att jag förmodligen kommer sakna att vara gravid!

Hur jag önskar att jag får lika "lätt" och "kort" förlossning som kvinnorna på min mors sida och även de tre sista av mina vänner som fått barn... Men å andra sidan är jag rädd att det kanske går för fort och man snuvas på själva förlossningen och inte riktigt hinner med att tänka... Men den som lever får se ;)

Var och mös med mina vänner och deras bebisar/barn igår, alla var nder året, det äldsta barnet fyller 1 på nyårsafton <3 

Fick även snosa och nysa med denna skönhet, 5 veckor gammla Alice <3 

Mitt hjärta smälter i närheten av henne! 


Och varje gång jag träffat henne drömmer jag om vår bebis, och sen Alice kom har bebis i drömmen blivit en liten tös, i natt var jag och visade upp henne för mormor och blöjan hade läckt lite så fick bada henne i handfatet och sen torkade vi av henne och sen stoppade jag in henne innanför min morgonrock på bröstet och knöt ihop i väntan på att mormor skulle tvätta och torka lillans kläder... Allt kändes så verkligt och jag vaknade upp med värme i bröstet <3 

Jag längtar så jag snart dör! <3

Sen i måndags har jag ju inte sovit så bra och denna natt var inget undantag, 
Men jag har räknat lite och på ett dygn for jag ihop mellan 6-9 timmars sömn, men det är ju aldrig mer än två-tre i sträck... 

Igor somnade både jag och mannen i soffan, han runt 20 och jag runt 21, vid 22 flyttade vi över till sängen, kl 00 var det dags för första toalett besöket och kl 2.15 vaknade jag av att bebis bökade runt... Och katten tog upp halva sängen och ville vara nära magen... 
Klev upp och kände en förbannande brännande känsla i knäna, och lite av restlesslegs, det pirrade och skakade i benen... Låten var även fyllda av vatten och sved och "sprängde" lite, och även händerna var vätskefyllda... 
Runt 3.40 stod jag inte ut med smärtan... Tog två alvedon och på 20 min var smärtan borta, vattnet i lår och händer hade minskat när jag rest på mig och rört mig lite... 

Kl 6 somnade jag om efter att ha sagt hejdå till maken, fortfarande kändes vår 180 säng liten med katten som skulle ligga nära...



Idag tar jag vilodag och vilar upp mig, i morgon blir det lunch med faster och sen kommer ju J hem för helg!
Och vi ska göra klart köket <3 

/S

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av C:

Ser ju riktigt mysigt och tryggt ut det där :) Kram!

Kommentera inlägget här :