Torsdag kväll

publicerat i Allmänt, Personligt;
Idag gick vi in i v 25... Wooohooo ååå weeeiiii nu börjat det kännas på riktigt på riktigt! Slog mig att vi faktiskt väntar på en bebis! Helt fantastiskt! Åh så jag längtar! 

J kom hem tidigare idag, inte alls helt kry, och i morgon är det tänkt att de ska åka på konferens-kryssning. Med utbildning hela lördagen. Och det vill han ju inte missa, men helt 100 är han ju inte. 
Och jag var helt slut idag. Höll på att somna hos sjukgymnasten och höll på att bryta ihop och gråta av trötthet när vi var på Ica, jätte känslig idag och jätte tung och trött i ryggen, smärtar och gör ont. 
Var även en sväng på jobbet, in ned sjukskrivningspapper, pratade med min chef, som var på bra humör, mötte på lite kollegor som tyckte jag blivit smal och snygg :) haha och att min gravid kula (som enligt dem "bara" var en mage) klädde mig som handen i handsken. Kryckorna klär mig ju inte lika bra :/

Alltid trevligt att träffa trevligt folk. Killen som skulle ha mina papper blev lite grinig över att de bara sjukskriver i perioder istället för att ta allt på en gång. Hjälpte inte heller att jag förklarade (vad läkaren flrklarat för mig) att de ville hålla koll på mitt allmäntillstånd och se så jag inte blir sämre och behöver något annat och för att se så min allmänhälsa inte är försämrad och kan ha inverkan på förlossningen och dyl. 
På deras kontor satt även en av våta nya chefer, hon tittade inte på mig, så jag sträckte fram handen, presenterade mig och talade om vilken avdelning jag var på, hon hejade och sa sen och granskade mig "jaha, du är en av dem.." Kort konstpaus och sen ett "hehe" var på vår ekonomiansvariga försökte rädda upp med "..eh.. En av babyboomarna...eh...haha"
Var på jag inte kunde hålla mig 
"En av oss som är hemma pga av en liten graviditet, hehe ja men så är det ju, nepp nu aka jag stapla vidare, hej så länge"

Blev arg, på riktigt, men orkade inte riktigt bry mig. När jag kommer tillbaka och börjar jobba heltid och ev måste vara i närheten av henne är hon förmodligen inte ens kvar. Folk kommer och går på de än tjänsten lika ofta som det är modevecka i Sthlm... Haha... 
Så orkade inte lägga energi på henne. 

Nu är det halv åtta hos mig sen kockarnas kamp och efter det innan läggdags, hela Sverige bakar. 
Älskar matlagningstv!
Eftermiddagen har vi spenderat framför, vad blir det för mat och , middag på 15 min- Jamie oliver och reprisen av halv åtta hos mig. 
Mat, mat, mat!!! :)

/S

Fick btw hem de beställda baby-klädsetet <3




Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av C:

Men att människor ska orka vara så spydiga alltså?! Skit i dom. Kramar

Svar: Men jag vet! Det är knappt värt att bli irriterad... Som om jag skulle ljugit ihop tre läkarintyg från tre olika läkare som alla säger samma sak.... Folk är otroliga!
Fru S

Kommentera inlägget här :