14 mars

publicerat i Allmänt;
Imorgon blir hon 4 månader vår lilla tjej. 
I 4 månader har hon förgyllt vårar liv och gjort varje dag värd att vakna till. 
Jag har inte en enda gång ångrat att vi velar skaffa barn och all väntan, längtan och allt kämpande, varje sekund. 

Hon är i en sån rolig fas nu. 
Han skrattar mest hela tiden! Hon vaknar och ler och skrattar. 
Hon pratar för sig själv och testar ljud. Och pratar, skrattar och ler ned hela ansiktet nör man leker med henne. Sjunger eller bara pratar till henne. 
Älskade unge. Mina ögon fylls av tårar flera ggr om dagen pga att hon är vår. Denna fina underbara helt fantastiska tjej. Det är min (vår) dotter. 
Jag får tårar i ögonen nu. 
Ibland saknar jag henne så det nästan gör ont, när hon sover. 

Nog tjatar om hur himlastormande kör jag är i vår dotter och hur fantastisk jag tycker hon är. 

Var 10 dafar sedan jag uppdaterade er. Förra veckan var fullt planerad med mycket att göra. 

Måndag var vi på öppnaförskolan och träffade några tjejer och deras små från föräldragruppen, innan de kom hann vi träffa en annan mamma som fick en liten saga samma dag som Freya kom. 
Freya kom ju 7.37 på söndagsmorgonen  och Saga kom vid 14-15. 

Vid lunch åkte jag ut till en av mina vänner och där var de andra mammorna minus Jonna och vi bjöds på smörgåstårta innan vi begav oss till Ikea. 

Tisdag åkte vi in till stora staden och gick på babycafé led en gammal arbetskamrat till mig. 
De fick sin son veckan efter oss men i samma vecka som och samma dag (37+3) och våra förlossningar var typ likadana, samma tid på dygnet och liknande händelseförlopp 😊
Efter det gick vi hem till moster och badade badkar. Alltid lika spännande, då både moster och kusiner vill vara med i badrummet och underhålla lillan 😂 (kusiner 15 & 18 år) denna gång kom nya läten ur lilla när vi fyllde på badkaret med lite extra varmvatten, blev hon förbannad, knöt nävarna och skällde på vattenstrålen 😂 alltså jag dör... Hon grät inte eller blev ledsen eller rädd, utan på riktigt arg. Haha... 

Kusinerna tyckte detta var kul och stängde av ich satte på kranen flera ggr ich varje gång blev hon förbannad 😂

Onsdagen tog vi en sov och mys dag hemma. Pyjamas hela dagen. 

Torsdag mötte vi upp mina vänner och deras barn på badhuset och Freya hade badhus premiär. 


Jag var lite nervös då jag aldrig duschat ihop med henne. Men det gick super bra. Av med kläder på med badblöja, ib. Och duscha av oss, hon skällde ut sushen en gång spännande den gav henne någon sekunds kallvatten. Men sen gick vi ner i barnpoolen och Freya nådde botten och tyckte om att stå och stampa med fötterna i vattnet och sitta på mitt ben och bara titta på sina vänner som är äldre och plaskade runt och skvätte flr fullt. Efter ett tag åkte händerna upp i ögonen och vi klev ur och hon fick ny torr badblöja och lades i en torr handduk ich somnade på 2 sek. 
Vi andra passade på att äta och när Freya vaknade fick även hon mat och sedan badade vi 30-40 min till innan vi klev upp. Duschade och jag kunde till och ned tvätta av hela henne och tvätta hennes hår och mitt hår och ingen sa inget ner ön sitt vanliga pratande. Inte under hela badupplevelsen sa hon något annat än sitt vanliga pratande. 
Lite gnälligt blev det efter duschen men av med blöjan och lades i en handduk på en son frigolit/skumgummi bädd och så somnade hon. Vaknade knappt bör jag klädde henne. Sov sedan hela eftermiddagen i vagnen. 

Efter badet mötte jag upp en av mina emmor för en glass på maxi i väntan på bussen åt andra håller ön vanligt för träff med föräldragruppen. J kom och hämtade oss efter kl 18. 
Freya somnade om efter lite bus med pappa och mer mat och sov hela natten.

Sen kon helgen och fredag, lördag och söndag gick i renoveringenstecken. 
Mer om det någon annan gång 😊 



Påskpyntat 

Kraam 💞

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av A:

Så gullig hon är, er Freya. Längtar tills jag får testa badhuset med Milo och se vad han tycker. Ni verkar ha haft det bra. :) Kram!

Svar: Tack! Det var verkligen super mysigt <3 kram
Fru S

Kommentera inlägget här :