4 februari

publicerat i Allmänt;
Ja men hej igen. 
Nu är det så där igen, jag går in och läser endel bloggar (några av er vet jag tittar in här ibland) och så tycker jag det är tråkigt att det inte uppdateras lika frekvent som innan. 
Men sen kommer jag på att här är det ju likadant. Jag ser att några av er är inne varje dag och så dår jag dåligt samvete eftersom jag verkligen urusel på att uppdatera.

Men ja hinner verkligen inte. 

Vet inte vad jag skrivit och inte. 

I helgen hade vi besök av vår vän från Halmstad, vi träffade henne i Halmstad tre dagar innan Freya kom. Det sista jag sa var "Jag är för pigg för att föda barn, just nu könns det som om jag fortfarande kommer vara gravid om du kommer upp i slutet av januari." 
Så blev det ju verkligen inte. 

Köket är nästan klart vi har målar väggarna och ska nu sätta lister och måla taket, foder runt fönstren och så måste elektrikern koppla om elen till hällen. Men köket är fantastiskt! 
Så när vår vän kom spenderade vi hela kvällen i köket, vi fikade först och då kom även min moster och mina två kusiner förbi, sen när de åkt lagade jag mat till mig och Petra. J äter ju inte då han går på soppor inför op. 
Vi drack varsitt glas vin och bara njöt. 
Sen bestämde vi att Petra skulle sova med mig och Freya i sovrummet och J på soffan eftersom han vaknar först. 

Freya vaknade för mat vid halv fyra och sedan igen vid kvart i sju. När vi var uppe och bytte blöjan vid 7 var J vaken och han tog Freya och jag gick och la mig igen och sov till kvart i nio och halv tio vaknade Petra upp. 

J frågade Petra hur det gått att sova ihop med mig och Freya. 
Petra svarade då att hon inte hört Freya ens knystaem att hon vaknat av att Freya smaskade när hon åt. :)

På söndagen tog vi en promenad fram på byn, gick till maxi, på vägen hem mötte vi en av mina andra vänner en som gnäller lite mer över att vara mamma och hur hennes barn är, och som ofta i samband med att jag berättar något säger "Vänta du, så där snälla är dom inte så länge till"

Var så skönt när Petra sa att Freya var världens snällaste och att hon knappt gett ifrån sig ett knyst sen hon kom. 
<3 

Petra lämnade oss måndag eftermiddag och vi mös hemma hela eftermiddagen. 

Jag såg fram emot en lugn vecka då jag bara skulle vara hemma, bara jag och Freya, men vad händer? 

Petra hade glömt sitt smink här, som tur  var, så bar hon kvar i länet en natt till så idag hävde jag och Freya oss in till staden, mötte min mamma för lunch 

Blev amning på restaurang, men vi satt i ett bås i ena änden av restaurangen, jag satt med ryggen mot restaurangen och hade bara mamma och en vägg framför mig, men stoppade in hela ungen under tröjan och släppte in luft genom urringningen. Gick super bra. 
Har varit lite skraj för ofentlig amning, vill inte stöta mig med någon. 

Sen åkte vi vidare till min mormor&morfar och så kompetens dit och hämtade sitt smink innan hennes tåg mot Halmstad gick. 

I morgon ska vi till öppnaförskolan med Jen och hennes småkillar. 
På torsdag kommer tjejerna och deras små hit på fika. 
Än så länge är fredagen obokad. Vad jag vet. 

Blev lite stressad då jag ändå sett fram emot att bara vara hemma och mysa. 
Men vi får ta det nästa vecka istället. 

Hon är i någon växtfas tror jag, för hon äter och äter och äter. Och är vaken, massor, idag har hon inte haft sovpass på längre än 20 min, oftast bara 5-10 min sovande per gång. 

Och så är jag super trött så hon i natt valde att äta var tredje timme, blir iofs bara en matning extra, men vad styrd jag ändå är av min sömn... Haha... 

Annars är hon nu superstark i nacke, rygg och mage 
Här visar vi Petra hur stark hon är... 

Och så här är det numera varje gång hon ligger på våra magar. 
Hon blir frustrerad om vi inte sätter händerna under hennes fötter så hon kan kravla sug fram och upp över våra huvuden, sen lyfter vi tillbaka henne ner på magen. 

Vår stora tjej <3





Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av C:

Starka tjejen ☺️ Skönt att hon är så snäll ju. Det sticker säkert i ögonen på vissa att man har ett snällt barn. Är ju bara irriterande när andra ska prata om att det blir värre.. Det är väl inget som säger det eller?
Kramar

Svar: Jag har två vänner som är såna, de har också fått töser och eftersom Freya kom tidigt så blev de ju födda samma år, och de gnäller på allt! Så att jag vill skrika att jag skiter i om Freya blir tidig med allt och i perioder är vaken flera veckor i sträck eller från ingenstans skulle få kolik. Jag är bara så jäkla glad att hon finns över huvudtaget! Att vi fått lyckan att äntligen bli föräldrar.
Vi hade ju räknat med vakna nätter och skrik och panik. Men sim sagt det sticker nog i ögonen på folk.
Jag biter ihop nu, men om ett år om hon varit likadan rakt igenom då ska de få höra minsann :)

Kram
Fru S

Kommentera inlägget här :