Torsdag 13 februari

publicerat i Allmänt;
Och vi är trötta. 

Fick gå upp tidigt och vi är ju inte vana.

Idag var det dags för mitt återbesök hus mvc och Freyas bm på BVC hade bokat en tid för vägning g och mätning precis efter.... Fram tills jag i fredags fick brev från min mvc bm att hon ändrat tiden så istället för 13, skulle vi vara där kl 9.30...

Så igår ställdes kl på 8, väckte lillan och hon fick äta, sen klev jag upp och tog på mig, satte på mig ansiktet och tig fram kläder till Freya. 

Hämtade henne och bytte en blöja och tig op kläder och overall.,,, 
Packade henne i vagnen och började packa skötväskan och sen gick vi, kom till och med 15 min tidigt. 

Fick ok på gynundersökningen och min knipmuskel var bra och stark. Hon var impad över att jag tappat så mycket vikt och helt kär i Freya. Hon mös och snuffsande på Freya hela tiden vi var där. Gick igenom min förlossnings journal och där stod allt, precis som jag upplevt det, felade med 10-20 min här och där men annars var det som jag kom ihåg det.

Det stod även mycket bra stöd av partnern <3 min underbara man. 

Efter det gick jag förbi vår BVC bm och hejade och sa att vi kommer tillbaka 13.45 bör vi hade tid, då hoppade hon 20min på utbildningen de hade under  förmiddagen och klämde in oss på en fång :) fantastiska hon. 

Freya är två månader på lördag (9veckor på söndag) väger nu 4940g och är 56 cm lång. 
Var lite orolig att hon är för liten, men hon följer sin kurva (som visserligen är kurvan under "normal" men så länge hon följer sona kurvor är det toppen.
Och hon hade ju för övrigt gått upp ett halvt kg på två veckor :)

Sen promenerade vi en timme och handlade på Ica. Gick hem, var hemma kl 13, åt lunch och snade på soffan då hade Freya sovit sen BVC. J kom hem vid 14 och vi åkte till Ikea och köpte inredning till köket. Sen hem. Och Freya har sovit nästan till och från hela kvällen, förutom när hon vaknat och ätit. 

Trodde hon skulle vara vaken nu då hon verkade super pigg när J gick och la sig. Men inte då. 

Så nu går vi in och lägger oss brevid vår fantastiska man och pappa <3 

Har lite ämnen att ta upp med er, ska försöka få ner det i morgon. 


Mammas hjärta <3

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av C:

Så skönt att du tappat massa vikt och liksom är på banan igen. Är så less på att det står helt still för mig och är lute nervös för återbesöket..
Tycker verkligen att man ser att er Freya växer och mår gott :) Kramar

Svar: Visade sig hos bm att jag stått still i två veckor nu med :/ förmodligen är det så att mensen är tillbaka och så länge jag varit utan ägglosning har jag ju stått stilla eller gått ner i vikt... Så nu får jag bara extra nog med mat och promenader.

Hon sa på återbesöket att vikten inte var viktig utan de ville bara ha lite koll.

Hon växer så det knakar och jag försöker njuta allt jag kan ❤️

Glad alla hjärtans dag! ❤️
Kram
Fru S

Kommentera inlägget här :