1/1 -14

publicerat i Allmänt;
Idag var hon beräknad att komma! 
Vår älskade lilla pärla! 
Mammas och pappas
skatt! 


Självklart är jag super glad för de extra 16 dagarna vi fått med henne, att J och jag fått inte bara 10 dagar ihop utan kommer ha fått 22-24 dagar i streck ihop, med Freya, hemma. Och komma in i allt lite... 
Men ändå är jag lite avundsjuk på de som fortfarande är gravida och gick över till nytt år, så deras barn blir äldst istället för yngst... 
Vi hade tur eftersom Freya kom den 15, hon kommer isf att få en helt egen födelsedag. 

Sen är det ju så (och det har jag sagt förut också) efter all väntan och längtan, efter de år vi försökt, fick hon komma på själva julafton om hon velat. 

Så, som sagt, är ändå super glad att hon varit här i 16 dagar, de bästa 16 dagarna i mitt liv. 
***

Nyårsafton 

På dagen åkte vi in tull jobbet och köpte fog till mosaiken i köket.


Bänkskiva på plats. Också. 

 Hälsade på min chef. Sen fikade vi hos min mormor och morfar. 
Min mormor är helt över förtjust och kör i Freya, släpper allt hon har för händerna och vill bara sitta och mysa och prata med henne. Och tala om för alla i rummet hur fin hon är och hur nöjd hon måste vara som bara äter och sover. 

Sem skulle J hem och se på hockey, så efter att ha ammat Freya fick hon ligga kvar på armen och jag tittade ikapp de avsnitt jag missat av elsas värld. 
Sen åkte J och köpte nyårs mat. 
Tanken var att vi skulle göra egen sushi, då J fick massa grejer i julklapp, men vi kunde inte hålla oss utan lagade till det redan på måndagen. 

Så till nyårsmat blev det 

Förätt
Avokado med räkor, en röra på majonäs, rödlök, dill och citron och toppat med både röd och svart kaviar.
Vitlöksbröd




Varmrätt 
Entrecotê med potatisgratäng 
Rödvinssås 

Efterrätt
Marängswiss 

Strax efter 21 började vi göra oss klara att gå och lägga oss. 
Men vi hade en tjej som inte riktigt ville komma till ro. 
Från 20 ammades hon varannantimme, och blev inte nöjd, men strax efter tolv sov hon efter en sista amning... 

J kände sig dålig, frös, kallsvettades och hade yrsel så eftersom Freya knorrat ett tag så runt 23 gick han och la sig på soffan. 

Freya sov sig igenom ett jäkla fyrverkeri pådrag, lät som ett tredjevärldskrig utanför. 
Min yngsta katt var för första gången på 4 år lite orolig över fyrverkerierna, men inte så farligt, hon låg vid fötterna hos mig och Freya och tittade bara lite på oss när det small, som för att se om vi reagerar, vilket vi aldrig gjort runt katterna, min andra katt satt i fönstret och tittade och följde med blicken... 
Förra året och åren innan har båda katterna varit sånna, sprungit från fönster till fönster och velat sett fyrverkerierna... 
Men jag tror den lilla tycker omställningen med Freya är mycket nog att acceptera just nu.

Jag somnade till ljudetbav fyrverkerierna och vaknade till vid 2.30 när J kom in igen, vi önskade gott nytt och pussades, sen somnade vi om och 4 ammade jag och bytte blöja, sen sov vi till runt 8 och Freya vaknade och ville ha mat runt 8.30.

Så visst får vi sova under natten, det är precis innan midnatt som är lite jobbigt... Men det är inget jag kan klaga jätte mycket på... Hon gnyr ju lite, rör på sig en massa,  skriker till någon gång... Men hon är ju inte otröstlig...
Och sen helt plötsligt är hon lugn och så sover hon. 

Idag har vi bara tagit det lugnt. 
Tog en promenad till maxi på förmiddagen, köpte snabba cash 2 
Och lite att laga till lunch, sen har vi under eftermiddagen tittat på snabba cash 1 och 2... 

Nu blir det rester sen gårdagen och mys med Freysan <3




Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av C:

Åh hon ser så mysig ut! När jag går in här och läser så längtar jag bara mer och mer :) Himla fint ni får i köket också! Kram

Svar: Hon är super mysig! Kunde knappt sms att det skulle vars så här. Kan inte sluta titta på henne.
Snart är er lilla här, jag tror ju inom 10 dagar, åh jag är lite avundsjuk för att du har förlossningen och första veckan framför dig! Även om det var jobbigt och omvälvande så var det sjukt häftigt och spännande! <3
Kram
Fru S

Kommentera inlägget här :