15 januari

publicerat i Allmänt;
Idag är hon en månad. 
Redan en månad. Herregud hon är ju snart ett! 
Bara någon timme gammal 


Och här är hon 1 månad.

Vi sov länge i morse. Gick upp efter amning vid kl 10. Och idag har vi bara myst. 
Fröken har varit vaken ca 30 min efter varje amning och efter lunch var hon vaken 1 1/2 timme, hon fick vara med när jag lagade Lunch till mig, satte henne i babysittern under tiden och hon var nöjd.

Herregud vad jag älskar att vara mamma. Jag är så stolt över bor fina dotter. Jag är mer kär ön någonsin i min man! 
Vi har det bättre än någonsin. 
Känslan jag får i kroppen när han är med Freya. Jag känner att han älskar henne mer än livet självt! 

Känslan jag får när vi varit hos min mormor och hon stoppar upp allt hon gör för att få hålla i Freya, hon som aldrig stoppar upp, hon kan sitta hur länge som helst och bara titta på henne. 

Jag är så tacksam för familj och vänner som jag knappt visste att jag hade en så nära relation till kan känna sån kärlek till mitt barn, tacksam över att hon har vuxna och unga runt sig som känner så för henne och hon har bara funnits i 1 månad. Hon har ett stort och tryggt nätverk av familj som älskar henne villkorslöst och jag är så tacksam över att de sänker garden och släpper in henne. 

Jag är medveten om att några kommer försvinna på vägen, folk flyttar och livet stannar inte upp, det kan hända att någon eller några hinner gå bort innan hon på riktigt kan lära könns dem och minnas dom på riktigt. 

Men jag är iaf tacksam över alla som finns i hennes liv nu. 

Vi kommer inte att döpa Freya. Inte heller kommer vi att ha någon namngivningsceremoni/fest
Men jag tänkte att jag ska beställa kort med ett foto på Freya och talar in vad hela hennes namn blev och när hon föddes, lite som en tidningsannons fast i kort. Till de närmaste <3 

Men får se hur vi gör. 

/S


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av C:

Alltså wow vad det händer saker på 1 månad! Hon ser liksom så himla medveten ut nu. Det ska bli så spännande att se vad det blir för personlighet av ens lilla bebis.
Att vara mamma är den nästa känslan i världen :')
Kramar!!

Svar: Jag vet!
Jag hade tänkt innan att jag skulle ta ett kort om dagen på hennes ansikte så man såg förändringarna, händer ju så mycket på en månad och skulle vara kul att ha för hela året :)
Får börja idag :)

Tycker er lilla är så lik dig! Vet ju iofs inte hur mannen din ser ut. Men visst är det spännande! <3

Kram
Fru S

Kommentera inlägget här :