Livet

publicerat i Allmänt;
Är inte alltid rättvist. 
Mitt liv stor still. 
Min morfar ligger för döden. 
Det gick formaten än vi väntat. 
Min mamma och pappa är på semester i Kroatien. De kommer hem i morgon men vi vet inte om hon hinner hem. 

Jag är så ledsen för hennes skull. 
Jag är så ledsen för hela situationen. 

För två månader sedan hittade  de cancer, på 3 ställen. 
Han är 75 min morfar, klar i huvudet, akturitär och super pigg (vanligt vis) en gubbe med krut i!
Det gick inte att göra något. 
De skulle sätta in smärtlindring och öka den i takt ned att sjukdomen blev aggressivare. 
Förra tisdagen var vi alla där (hos mormor och morfar) sa hejdå till mamma och pappa innan deras resa, planerade för torsdag denna vecka, 29 maj, jag fyller år, morsdag var i söndags, min bror fyllde den 20.e ich mister fyller 4 juni. Det skulle firas, vi pratade även om att vi kunde åka ut till landet, mormor och morfars sommarstuga, dör jag spenderat varenda sommar och helg från jag föddes tills jag var stor bog att ha intressen hemma i stan, åka dit över dagen och fira midsommar, om morfars fortfarande kände sig pigg, i torsdags blev han inlagd pga smärta, cancern hade spridit sig i taket fart. 
Vi hälsade på i söndags, han var hög på morfin och fick inte ett ord rätt, mumlade bara. 
Det ända han fick rätt och fick ut tydligt var till sköterskorna när de kom 
"Barnbarn, barnbarns barn, Freya, lyckan!" 
❤️
Emellanåt slumrade han till ich vaknade till efter någon minut, med å gest och rädsla i blicken. Ångest över döden.

Vi var även dör igår, och då var han pigg, kund resa sig ur sängen, gp på toaletten ich lämna rummet med rullatorn, Freya var höjdpunkten, men han är essen över att inte få vara med nör hon växer upp ledsen över att inte få lära känna henne och att hon inte får lära könns honom. 

I morse fick han en stroke. Han lever fortfarande, men de har avslutat allt livsuppehållande. Så nu är det frågan om dagar än som vi först trodde, månader och år. 
Jag är glad att vi var där både i söndags och igår, att mitt sista minne kommer vara nör han var pigg och han bar glad och stolt över min dotter. Hans lycka. 

En bild säger mer än tusen ord! 

Hon stod på sängkanten och böjde sig fram och ville pussas!sen borrade hon i. Sitt lilla huvud i hans hals och sa blåste. 
Hon gör inte "rätta" men vi inbillar oss att hon gör som vi gör på henne ❤️ 
Han sken upp och var så nöjd! 
Blir en tung vecka och jag är så glad för min lilla solstråle. 

Ta hand om er! 

#fuckcancer

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Langtarefterbarn:

Jag är ledsen för er skull! <3

Svar: Tack fina ❤️
Fru S

Kommentera inlägget här :