Natt

publicerat i Allmänt;
Det är onsdag nu, vår första dag utan J är över, Freya var exemplarisk och det gick super. Vi hade besök av min förra chefs sambo (min vän <3 ) de väntar en pojke om ca 8-9 veckor.
Freya sov på henne hela eftermiddagen.


J handlade på vägen hem, kom hem, mös med Freya, sen lagade han mat när jag ammade, efter maten passade jag på att ta en dusch, sen badade vi henne ihop, måste köpa en termometer, J sa att det var för kallt och hon började skaka lite efter ett tag och sist tyckte J det varit för varmt och jag fick spä ut med kallt... 
Så himla svårt, men hon tycker vatten är behagligt och ser ut att njuta. 

Litet tips till er andra, får nu son vi en liten med hår, rätt mycket hår, kan man behöva tvätta det, vi går tvätta och ha en bunke med "vanligt" vatten bredvid baljan, annars har vi ju olja i vattnet och det gör håret flottigt ch hon ser super tunnhårig ut, tvättar vi och sköljer med vanligt vatten blev det mjukt och fluffigt igen :)

Sen gick J och duschade och jag ammade, sen kom han upp och gav henne Ny blöja och hon låg sedan vaken tills vi gick och la oss, ammade precis innan? Runt 22 (trotts att jag ammat ca 1 timme tidigare, men är det fri tillgång så är det) 

Nu sitter jag här, 6 timmar senare 

Med en hungrig tjej (som mamma klär i body när hon ska sova för att 1, vi har inga pyjamaser. 2. Hennes pappa säger att hon är varm och vill vara i bara blöja.)
Hon gillar inte att jag tänt lampan, vilket inte syns på bilden, eftersom jag, (mother of the year) inte kan sluta blixtra henne  i ögonen. 



Efter blöjbyte och ca 30-45 min efter att hon vaknat, ligger hon nu sovandes, mätt och belåten och ny bytt i sin säng och sover. 

Ger mig nog några timmar till <3 

/S

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mary:

Stort grattis till lilla Freya! Vilken lycka att hon sover så länge i taget på nätterna och sover själv. Einar sover som mest fyra timmar i sträck på natten och mellan oss i sitt babynäste. Men jag gillar ändå att ha honom så nära när man ska amma honom.
Kram!

Svar: Tack <3
Det är jätte skönt med nätterna, det är vi bortskämda med :)
Vi försökte väcka henne var 4.e timme i början, men det gjorde henne orolig och mer snuttig. Så nu låter vi henne bara vara, och nu har hon till och med en massa vakna glada timmar om dageb <3 Vi hade henne i nestet mellan oss först veckan hemma, men sen tyckte mannen att vi har ju faktiskt köpt en bed side cribb, så la vi henne och nestet där och nu sover vi alla mycket bättre :) hon sover ju lika nära mig ändå fast på andra sidan, men så svårt i hjärtat jag hade att flytta henne till "eget"... Helst vill jag ju ha henne på bröstet hela tiden :)

kraamar <3
Fru S

Kommentera inlägget här :