Juni

publicerat i Allmänt;
Och så äntligen var det juni. 
Det blev inte som vi tänkt. 
Maj skulle avslutas med min första morsdag, min 26.e födelsedag och juni börja med mosters födelsedag, kusinens bal och student fortsätta mot midsommar och starten på makens semester/pappaledighet. 

Inte att slutet av maj skulle innebära sorg och död. 
Men nu är det så. 
Han fattas mig så det gör ont. 
Allt gick så snabbt. Inte ens en vecka från att han lades in på sjukhuset. 

Något gott i det onda. 
Mormor verkar mer harmonisk, då stressen släppte, oron över hans smärta och ångest smittade ju även på henne.
Min mormor är så jävla stark. 
Inte stark att hon håller en fasad uppe, utan stark som kan se förbi sig själv. 
Hon ser att detta var det bästa för honom och att han slapp lida och så ältar hon istället allt bra och roligt de gjort. Hur fin han var och allt bra han gjort. Hon delar gärna med sig av det!
Jag är också glad över att jag var där dagen innan och den sista bilden i huvudet jag har av dem två ihop är när de har pannorna tätt ihop, håller varandra i handen och viskar till varandra, hur hon pussar honom på pannan och på munnen och de gråter tyst ihop med pannorna mot varandra. 
❤️ 

Nu blir det inte mer ältande om döden i detta inlägg. 
Har varit frånvarande så länge härifrån nu så ni har väl slutat läsa 😂😂😂 

Det händer sjukt mycket på Freya fronten, alltså allvarligt, jag tyckte det hände massor av grejer redan efter 3 mån och efter 4... Men efter 5.... Herregud! 

Freya är nu 5 månader, 6 månader om ca 2 veckor. 
Hon vägde 7180kg och var 65 lång på 5 mån kontrollen. 
Vi tog sprutor och det gick bra. 

Freya övar på att krypa och har just börjat "förflytta" sig. 
Ligger hon på mage, kör hon ner huvudet i golvet och upp med rumpan i vädret och skjuter sig fram med benen och drar sig fram med huvudet. 😂
Lilla grodan, hon försöker få till det med  armarna men det vill sig inte riktigt. 
Men om jag lämnar rummet då har hon både snurrat och för flyttat sig decimetrar 😱😄

Hon ler med hela ansiktet och ögonen hela tiden. Hon känner igen folk. Hon har "hittat" våra katter, hon vill klappa i ansiktet och känna och klämma, och pussas! Hon älskar att pussas med folk hon tycker om. Eller bua! 
Vi brukar borra in huvudet i hennes hals och bua, eller morra eller på annat sätt kittlas med ljud. 
Och nu tar hon tag i våra ansikten med händerna och borrar in huvudet i halsen på en (hårt) och låter "ahhhhggg" och så tittar hon upp med bus-ögon 😂 och sen tar hon tag i kinderna på oss och böjer sig fram och gapar över våra munnar och så ler hon ❤️ 

För två veckor sedan när hon började försöka pussas, men inte riktigt kunde koordinera.., 

Bildregn




Hon är stabil i ryggen och kan till och med sitta om man sätter henne på golvet, och när hon står upp har hon börjar trampa och ställer man henne på golvet och håller i hennes händer går hon målmedvetet framåt med bestämda steg. När blev hon så stor?
Även vatten/bad har blivit super kul och mat! ❤️ 

Något annat kul? 
Maken har börjat tänka om. Sen vet jag inte hur det blir, men det könns som om han mer och mer börjar ändra sin tanke till att vilja bo kvar. 
Började med att han ev vill söka nya jobb närmare, sen började han kolla lägenheter i grannstaden. 
Och igår sa han, att vi till hösten kanske ska se om vi inte kan lägga om lånen istället för att sälja och då bo kvar, med bättre lån sparar vi ju in pengar men vi förlorar tid på hans pendling. 
Men kan han tänka sig det så bor jag ju helst kvar. 

Idag var vi iaf och köpte vårt första riktiga köp till huset.
Alltså utöver renoveringsgrejer. 
Vi har inte köpt en enda grej till huset utan vi slog ihop våra bohag och det har fått fungera. Jag köpte via en köp och sälj sida på fb ett köksbord för 100kr men annars är allt sånt sen innan och alla pengar har gått till renovering och nya grejer till det. 

Men nu köpte vi nytt matsalsbord på Mio och 4 stolar, det borde vi tittade på och önskade oss för 3 år sedan när vi flyttade in. 
Även ny soffa och soffbord + två nya mattor. 
Så nu är vardagsrummet klart och inrett 😱 hämtar nog soffan längre fram i veckan. 
Och han vill ta tag i Freyas rum snart också (äntligen)... 
Så nu pirrar det extra i min mage. 


Ne nu ska jag försöka mysa lite med kissarna och försöka bli trött. 

Puss ❤️


Kommentera inlägget här :