7 mars

publicerat i Allmänt;
Jag kunde inte skriva igår. 

Denna vecka har varit hemsk! 
Helt sjukt. Trodde det skulle gå bra. 

J åkte in till sjukhuset i söndags och jag och Freya blev kvar hos mina föräldrar eller jag körde J till sjukhuset och mamma var barnvakt för första gången. 
Tog bara 30 min och Freya sov hela tiden så hon märkte inte ens att jag var borta. 

Måndag morgon opererades J och Freya och jag åkte till en vän.
Sen till BVC, där fröken fick sitt första utbrott för veckan, bm trodde det berodde på att jag bar orolig för J.


Tisdagen åkte jag till maa för att få en arm för att kunna duscha. Sen till sjukhuset och träffa J. 
Glömde amningsnapparna när jag åkte till mamma och fick amma utan, Freya har haft svårt att amma utan tidigare, iaf på vänster bröst och när vi sen provat har det gått men ingen höjdare. 
Nu fick vi till det på båda brösten, men hon nöjde sig inte med ett bröst utan behövde/ville äta från båda. 
Freya sov nästan helatiden på sjukhuset men var gnällig när vi väl kom hem sen.

Onsdagen blev det frukost ihop med tjejerna... Fick kort på alla våra fina barn...

Och så en bild på bara tjejerna:

Och vid två tillfällen fick hon hysterisk panikskrikattack... Jag kände inte igen min egen dotter, jag var i övrigt rätt lugn och fick beröm av en av vännerna via sms sen... Men inombords stormade känslorna, här tvärvägrar hon även amningsnapp och blev bara nöjd när hon fick äta direkt från bröstvårtan. 

Har fått i mig dåligt med mat, varit i väg tidigt på dagarna och kom hem sent på kvällen... Alla rutiner sabbade, och att mina känslor var upp och ner har gjort min annars lugna glada dotter, skrikig och gnällig. På det helt själv med allt! 
Duscha, laga mat, gå på toaletten... 
Även om jag annars (vaken tid) bara har J hemma ca 3 timmar per kväll och sen helgen så är det skönt med en annan vuxen och någon som kan ge en arm så man hinner springa på toaletten (har ju fortfarande toaletten och duschen i källaren) Så igår kväll när vi äntligen fick hämta hem maken fick han börja med att ta hand om mig... Vätskeersättning, alvedon och värma mat... 
Var så sjukt dålig, yrsel, huvudvärk, illamående, spänningshuvudvärk sedan 3 dagar tillbaka, och fruktansvärd träningsvärk i armar, ben och knän efter att släpa babyskyddet vart jag än ska... 
Vaknade till och med i natt och fick ta alvedon pga träningsvärk/värk i armarna. 

Fredagen låg vi alla hemma och tog igen oss, fick lillans rutiner i fas igen och redan till lunch var hon som vår unge igen <3 

/S

Kommentera inlägget här :