13 maj

publicerat i AllmÀnt;
Nu var det lĂ€nge sedan igen 😕 
Vi har varit krassliga och drabbats av hemska besked. 

Freya fick ögonfluss för typ tvĂ„ veckor sedan, gick över pĂ„ ca 5 dagar ich blev aldrig jĂ€tte kletigt eller rött och hon verkade inte klia sig ögonen, tvĂ€ttade/baddade med ljummet vatten pĂ„ bomullspadds fkera ggr om dagen och bytte krĂ€kisar 100 ggr om dagen och tvĂ€ttade sĂ€ngklĂ€derna 2 ggr. 
Lite snuvig i nĂ€san blev hon ocksĂ„ och vi fick torka och torka, men lika glad flr det var hon, mammas hjĂ€rte-gull. 
Men lite mammig och gnĂ€llig har hon varit vid sovning och nattning under den  veckan hon varit krasslig. 

Iaf dag 3 sÄ Äkte jag pÄ förkylning och ögonfluss gÄnger typ 100

UrsĂ€kta Ă€ckel-bild 
Fick inte upp ögonen pĂ„ morgonen, fick riva bort alla klumpar och halv blind ta mig upp och tvĂ€tta ansiktet och ögonen med vatten, blev röd i ögon vitan och det kliade och kĂ€ndes som grus i hela ögonen, sved och kĂ€ndes torrt fast kletigt... 

Skulle ringa vct nu i mĂ„ndags men dĂ„ var det helt plötsligt nĂ€stan bra. 
Och idag Ă€n bĂ€ttre. 
SÄ lÀt bli att ringa vct.

Jag vet att jag ibland Ă€r lite gring pĂ„ maken gĂ€llande renoveringar och sĂ„, men, fy fan vad lycklig han gör mig. Allra mest för att han Ă€lskar vĂ„r dotter pĂ„ ett sĂ€tt jag aldrig trodde var möjligt, och den relation de har, hon Ă€r pappas flicka! 
Och för att jan Ă€lskar mig. 

Vi har vĂ€nner som valt att gĂ„ isĂ€r, de har ihop en dotter som blev 1 för ett tag sedan. Och mycket har misskötts av den som lĂ€mnar, vi tycker synd och stĂ„r pĂ„ den lĂ€mnades sida, frĂ€mst min make. Han Ă€r sĂ„ fruktansvĂ€rt illaberörd av detta. 
Och detta har gjort att vi diskuterat bort förhĂ„llande ich liv, tankar och vĂ€rderingar, en massa, fram och tillbaka. 
Och vi stor kvar pÄ vÄr stabila trygga gemensamma grund, trotts graviditet ned sjukskrivning frÄn v 17, och snart 5 mÄnader av spÀdbarnstid.

Vi har gemensama hopes and dreams och Ă€r pĂ„ vĂ€g mot samma mĂ„l! 

Jag Ă€lskar att han höjer min mamma kropp till skyarna, nĂ€stan mer Ă€n innan Freya kom. 
Allt Ă€r toppen och kĂ€rleken spirar hĂ€r. 


Äta upp pappa! ❀

PĂ„ promenad 🌾

PĂ„ torsdag blir Freya 5 mĂ„nader! 
Vart tog den tiden vĂ€gen?! 
PĂ„ fredag Ă€r det dags för 5 mĂ„naders sprutor... Och denna gĂ„ng blir jag sjĂ€lv att gĂ„ ivĂ€g. 

5-mĂ„naders uppdatering. 

🌾 greppar föremĂ„l medvetet
🌾 kan medvete föra föremĂ„l till minnen och pricka. 
🌾 kan ta ut och stoppa i nappen igen, med lite klurande, men skrattar sĂ„ hon tappar den varje gĂ„ng hon lyckas. 
🌾 nĂ„gra enstaka ggr har vi gĂ„tt ordentliga skratt frĂ„n magen, maken har fĂ„tt flest hittills. 
🌾 sover hela natten 19-06 
🌾 testar ljud som höga skrik och tiger-morr
🌾 vill stĂ„ upp nĂ€stan hela tiden. 
🌾 hon hittar pĂ„ nya ljud typ jĂ€mt. 
🌾 och nĂ€r hon vaknar försöker hon sĂ€tta sig upp som i en sit-up, innan hon ens slagit upp ögonen.. 😂 
🎀

Till det trĂ„kiga. 
Min morfar fick i förra veckan besked om aggressiv obotlig cancer. 
PĂ„ 3 stĂ€llen i kroppen. 
Tror det var lever, mjÀlte och en ryggkota, men osÀker pÄ vilka delar de var i magen.
Finns inget att göra, gĂ„r inte att behandla. Utan de ökar bara smĂ€rtlindringen allt efter att smĂ€rtan ökar tills han blir inlagd för sista skedet. Kan ta veckor, kan ta mĂ„nader. 
Jag hoppas pĂ„ Ă„r, Ă€ven om det inte verkar sĂ„. 
Vi stĂ„r varandra sĂ„ fruktansvĂ€rt nĂ€ra i vĂ„r familj. 
Det Ă€r tungt. 
Mamma, mormor och moster Ă€r i upplösningstillstĂ„nd. 
Lillebror vill inte veta av det alls, utan slĂ„r ifrĂ„n sig. 
Jag lan inte heller hantera det. GĂ„r inte att ta in. 😕




/S 

Kommentera inlÀgget hÀr :