Tisdag

publicerat i Allmänt;
V 31 (30+5)

Jag klarade det! 

Jag vaknade i morse. Ryggen var så mycket bättre än den varit på ca en vecka. Humöret var bra! 
Tog en lugn morgon och tittade på mina serier åt gröt och bara slow-startade dagen.

Efter lunch satte jag igång diskande och att göra matlådor för oss att värma i micron nu när köket sakta försvinner... 

Blev 20 matlådor. 

Torsk i ugn med sås , potatis o gröna ärtor

Korvstroganoff och ris med gröna ärtor

Kalops och potatis med färska kokade rödbetor 

Lax med skaldjurssås, färsk pasta och broccoli

Kassler i chili/gröddsås med ris och kalla ananas ringar

I över morgon ska det göras lassange också sen får det räcka... Sen borde köket vara klart :)

I morgon är jag helt uppbokad, på gått och ont. Bävar lite för att ryggen hamnar i kläm.

Ska kl 10 till bm för ännu en kontroll <3 
Och sen blir det oftare, varannan vecka om jag fattat rätt... Ska bli skönt. 
Ska bli kul att se om sf-måttet ändrat sig och har lite frågor, om hon kan känna hur bebis ligger och om de kan titta extra på urinprovet så jag inte har någon uvi och att det är det som ömmar i magen emellan åt... Har aldrig haft det, och har inga problem med kisseriet... Tror att det bara är växt värk.

Kl 11 ska jag till läkaren även detta på mvc, men i rummet brevid min bm. 

Efter lunch vid 13 snåret kommer mina små-kusiner, det inte så små längre, de är 14 och 18, men de kommer hit och ska följa med son tjocka kusin till nya äventyrsbadet som öppnade förra året.. 
Blir första gången på 17-18 veckor som jag badar. Så får se hur det känns att känna sig lite viktlös. Tror jag får hålla mig stilla men det borde gå bra ;)
Sen åker de med mig från lulla byn in till stora staden dör deras mamma (min moster) och jag ska laga lite mat och mysa framför en film <3

Fullspäckad dag ned andra ord, men sen är inget planerat för torsdagen, så får vila då.... 


Hejja mig som verkar vara tillbaka igen <3

/S

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Langtarefterbarn:

Gud va duktig du är!
Jag har gjort samma sak faktiskt men det är mest för att vi ibland kommer hem så sent att det inte finns tid att laga mat.
Såå skönt att bara kunna ta fram något från frysen istället!

Hoppas att det går bra med köket och att det blir klart snabbt! :)

Kommentera inlägget här :