Söndag kväll

publicerat i Allmänt;
V 27 (26+3) 

4 dagar sen förra inlägget. Ujuj långt...
Har hänt mycket de senaste dagarna, 
Har faktiskt varit social :) rock får ryggen lida rejält. Helt sjukt vad ont jag har, och hur trött jag är i svanken, hur mycket jag vaggar när jag går och hur tung magen känns. Har också haft en massa faser och det har gjort ont i magen och toalett besöken har varit många och jag känner mig helt öm mellan benen. 

I fredags var jag först hos sjukgymnasten för att sedan ta mig in till köpcentret, mötte upp en vän jag träffar rätt sällan men varje gång vi ses drar det ut på tiden och även här känns det som vi aldrig varit ifrån varandra. Hon är också sambo med min högsta chef, chefen för varuhuset jag jobbar på, förmodligen därav de sporadiska daterna då både jag och J jobbat där och träffats på jobbet, knepig sitts.. Haha hon var iofs för övrigt en av de första som fick veta att vi väntade barn, denna tjej berättade nu i fredags att även de väntar barn, hon är nu i v 18, men de har inte gått ut med det än, och hon har inte velar sagt något med tanke på att jag jobbar där jag gör. 

Men vi år lunch, pratade bebis och graviditet, och hon tyckte det var skönt att få prata och ventilera allt hon hållit inne med, vi tittade in i 4 affärer innan det var dax att vila så då blev det en fika. Mötte där upp de två tjejerna jag träffade tidigare i veckan, hon som är beräknad om 1 1/2 vecka och Jon som fick en tös i slutet av april de hade med en vän med en dotter född nyårsafton, 
3 gravida och två med bebisar, mycket pladder och jag bebis lyste allt jag kunde, matade och kramades <3 åh dessa små!

Efter att de tjejerna gått var det bara jag och min ursprungs dejt kvar ;) vi skildes åt och jag mötte upp J för handling av mat. Då hade jag varit på köpcentret med min fina vän från 12 till 17.30.
Så nu bokade vi in en dejt till nästa vecka <3

Lördag och vi vaknade tidigt, var tung i ryggen men vi bestämde snabbt att åka ut till pappa i stugan och efter en kort promenad på ca 3 km på 1 timme i skogen, hade vi fått ihop 12 L (när de var rensade och delade) trattkantareller. 
Nu var min rygg helt körd, två. Alvedon och soffläge, diskade upp de lilla sen dagen innan och hjälpte J med lördagens tacos. 
Efter körslaget la vi oss och somnade fort, magen krånglade under natten, och det blev 4 toalett besök och ont i magen. 

Söndag
Kl 8 vaknade vi, strax efter 9 var vi på väg till mannens hemstad och frukost hos svärföräldrarna, gjorde oss i ordning där och åkte sen hem till J's syster, fikade, åkte och handlade råvaror till söndagsmiddagen jag skulle laga, tvättade en bil och sen var det dags för visning på huset vi gillar. 
Set var fantastisk, men redan under fredagen hade priset ökat med 200 000 och vi vet ju inte ens vad vi rör oss med då vi inte värderat om huset vi har än. 
Men såå kul att gå på visning!

Sen tillbaka till J's syster där lilla J (J's systerdotter) vaknat efter middags vila. 
Började med maten som blev helstekt rostbiff med kokt potatis, Harry kuverts ;) sås på köttskyn (med grädde) och dvartvinbärsgelé fantastiskt gott och alla var nöjda :) 

Blev en tidig kväll hemma och redan kl 19 låg vi på rygg i soffan hemma. 
I morgon börjar mannen med modifast och ska äta detta strikt i 4 veckor, håll tummarna försatt han kan hålla detta.

En uppdatering på de dagar som gått...



I morgon nytt (välbehövligt) besök hos sjukgymnasten, efter det ska jag till min guddotter och mysa med hennes storasyster medans hennes mamma, pappa och storasyster är iväg några timmar <3 

Sen tar jag tåget till J's hemstad gör att vi ska sova hos hans syster, lilla J är krasslig, dagis förkylning, så jag erbjöd mig att stanna hemma med henne under tisdagen så de slipper så många vab-dagar, jag är ju ändå hemma...
Barn-mys denna vecka <3 

Nu ska vi lägga oss och kolla ytligare ett avsnitt av "En unge i minuten" ;)

Natti natt <3

Btw se bilden på hur magen såg ut i morse. Nu är den stor, 13 veckor kvar, och större ska jag tydligen bli, vart ska det få plats? 



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av A:

Wow vilken mage! Så härligt fin! :)
Och 13 veckor kvar är ju inte mycket! Det går så fort! :) Kram!

2:a kommentar, skriven , av C:

Shit vad tiden springer iväg. Det är galet vad fort det går, snart har ni er bebis ju :D kram

3:e kommentar, skriven , av Langtarefterbarn:

Åhh, vilken fin mage du fått!! <3

Kommentera inlägget här :