Fredag kväll

publicerat i Allmänt;
Det här är inte sant... 

Varnar för äckelinlägg

Här omdagen fick jag en "finne" som sitter på kind/hakbenet liksom mellan örat och hakan.
Den blev super stor men utan hål... Och jag kan ju inte låta bli att peta så hela vägen hem i bilen (från Malmö) petade jag på den super hårda knölen på insidan av huden... Klämde inte, tryckte inte, rev inte.., utan petade bara lätt med fingret på den... 
När vi kon hem och hade ätit säger J att det är alldeles rödflammigt runt hela "finnen" flammigt stort som ett Mariekex, när kag petar på knölen känns det ända in i käkbenet och drar lite i en nerv i nacken... 
Ger J en nål och en pincett så får han håla lite och se om vi kan släppa på spänningen som blivit på insidan... 
Gör sjukt ont varje gång han nuddar och bränner och hugger ända in till käkbenet... Han hittar inget hål och vill inte böka för mycket, säger att det ger sig säkert, bara jag som är känslig, för att jag aldrig haft problem med finnar eller knappt haft några... Nån vecka runt mens kunde jag få enstaka men inget värre än så.... 

Vaknar upp mes en stor inflammation, rödflammig stort som ett digestive och en hård kula stor som såna man hade i skolan, sten hård, så nu när J kom hem vad jag han titta ännu en gång (blir bara värre och värre) och han tycker vi ska åka till akuten, haha, men ber han ändå peta upp "skorpan" för jag tror ju att tar man bort den kommer det bara splascha och sen kan man trycka ut den hårda ömma knölen och så lägger sig inflammationen till i morgon, man måste bara bli av med det (detta gäller ju iaf mindre "finnar") men det blir inget hål och det varma sprider sig... J övertalar mig efter mycket om och men (könns töntigt för en "finne") att ringa 1177...
Sköterskan blir jätte orolig och när jag sen säger att jag är gravid och gått 37 fulla veckor blir hon jätte orolig och säger att detta inte alls är bra och ska bara rådgöra med kollega om de vill att jag ringer akuten eller jourvårdcentralen, de kopplar mig till jourvårdcentralen och även denna sköterska blir jätte orolig och då nämner jag att jag är gravid och hon blir ännu mer orolig... 
Så nu är vi på väg... 

Känns jätte töntigt... Men känner mig varm och är ju ordentligt rödflammig runt om och det drar i nacken och bränner i käkbenet varje gång man snuddar... 

Haha men jag uppdaterar er! 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av C:

Låter iaf väldigt obehagligt även om det bara började som en finne. Hoppas att allt går bra! Kram

Kommentera inlägget här :