Lördag

publicerat i Allmänt;
Får uppdatera er om min "finne"

När vi kom in fick vi komma in nästan på en gång, tror vi satt 2 min, 
Sköterskan såg oroad ut och kände försiktigt, hade lite feber och sa att hon bokade om oss att träffa läkaren, vi kunde sitta kvar i undersökningsrummet så länge.. 

Då börjar jag könns efter, det är alltid lugnt hemma, jag mår bra och skrattade  åt att ja fått en akut-tid på jourvårdcentralen pga en finne, men väl där blev jag yr, illamående och kände mig febrig... 
Läkaren kom och även hon såg väldigt bekymrad ut och ville öppna upp lite för att se om det varade, fick byta rum och de stack med två bedövningssorutor och läkaren skar med skalpell och sköterskan pillade med nål... Men det varade inget och rann ingenting, de konstaterade att det inte var en finne... De kom ner till "knölen" och den var tydligen som en gummikula och få vågade inte skära bort den då det kunde vara en spottkörtel som var inflammerad eller satt igen pga av stenar, tydligen lite som gallsten fast i körteln... 
De ville avvakta och satte en kompress och gav mig en 10 dagars kur på penicillin, det var viktigt att jag började på en gång för att en kraftig inflammation inte var bra för graviditeten  och bebis, så jag fick med 4 piller två att ta på en gång och två att ta nu på morgonen, så kunde vi hämta ut det nu idag... 

Inatt har inte varit någon bra natt alls... 
Kan inte ligga på kinden, som är vänster kind, har fått legat på höger sida och varje gång jag försökt vända mig eller resa mig har det gjort jätte ont i kinden.. 
Utöver foglossningen och bäckensmärtorna... Idag är jag öm, det är svårt att äta, det gör ont... 

Till saken hör att jag bara ätit pencillin 2-3 ggr tidigare (i hela mitt liv) har aldrig behövt sys eller
Opererats eller att någon tidigare skurit  med skalpell... 

Så idag är jag väldigt nedstämd.... 

Ska iaf åka och hämta vårt köksbord nu, fika hos  J's syster m familj
Här om dagen skrev J's syster till mig på fb

"Idag pratade Juno om bebis.
Juno:  -S bebis i magen?
J's syrra:  -Ja, det har hon. 
Juno: -J bebis i magen också?
j's syrra:  -Nää , han har ingen bebis, bara S. Men vad ska bebis heta? 
Juno: mammabil "

Haha söta hjärtat hon är 2.5 år och har varit jätte skeptisk när vi sagt att jag har bebis i magen, hon kan förstå att vi ska få en egen bebis precis som andra vänner till deras familj som just fick en "bebis-Linn" men att den skulle ligga i min mage, där går gränsen... Men nu kanske kanske... :) 


/S



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av A:

Vad bra att ni åkte och kollade upp detta. Ibland känner man sig bra fånig när man tar upp tiden för vårdpersonal men man vet aldrig när det kan vara något läskigt. Det var bra att de tog er på allvar. Hoppas det blir bra snart vad det än är. Kram!

Kommentera inlägget här :