Lördag

publicerat i Allmänt;
V37 (36+3)

Fredagen kändes som tre dagar i en... 
Idag när vi åkte hemifrån så funderade jag på vad vi gjorde under fredag-kvällen... 
Det kändes som att gårdagen hände för 3-4 dagar sedan... 

Var ju uppe strax innan 6, var hos svärisarna runt 7, spenderade förmiddagen med dom tills J kom och vi skulle kolla lägenheten. 

Det känns som dag nr 1

Sen var jag med svärisarna hela eftermiddagen innan J slutade jobbet och när han kom tillbaka åkte vi över till hans syrra (som iofs var på julshow med  cheferna på hennes och J's jobb) men vi fick leka lite med deras dotter som också snällt delade med sig av fredags-godiset till både mig och J. 
Blev sedan bjudna på mat hos svärisarna och tittade även på, På spåret och fick hoppande djävular och glögg :) 

Det kändes som dag två, och vid denna tid är kl över 21, vi var kvar hos svärisarna eftersom det ligger mitt emellan våran nuvarande hemstad och staden J jobbar i,  J hade blivit mutad av sin högsta chef om att komma och hämta honom och J's syster och köra hem dem efter julshowen (J's syster bor ju också i deras hemstad och deras högsta chef på vägen mellan deras hemstad och jobbstaden) 
Kl 23 skulle vi hämta dem. 

Så vid 23 var vi 12.5 mil hemifrån och plockade upp em salongsberusad svägerska, en full högsta chef och en onykter gruppchef (inte J's gruppchef) 
Och sedan började det, de 4-5 milens resa, hur mådde magen? Visste vi vad det var? 
Han som var gruppchef över en annan avdelning på J's jobb visade att han tagit ner en app som visar exakt när vår bebis beräknas komma, och igår bar det exakt 36000 min kvar... Han röstade för sitt namn (Andreas) eller Hedvig... 
Sen var det nammförslags-tävling... 
Allt från kid, Vincent, James till chivapchichi, kapten, Jill-Gun eller Urban... 
Det är ju sjukt roligt att lyssna på onyktra människor... 
Släpet av de i J's hemstad och sen fortsatte vi yttligare 45 min hem... 
Kl 1 klev vi innanför dörren hemma... 

Strongt av mig kan jag tycka. 
Detta kändes som dag 3, ändå var jag uppe 7.30 och J (!!!) kom upp vid 9, han sover aldrig längre än till 7 annars... 

Så idag åt vi frukost och strax efter 10 var vi på resande fot igen :) 
Vi åkte in till de två större secondhand affärerna som bara har öppet onsdag och lördagar. 
Hittade 4 nya te burkar, en jätte fin tunn porslins kaffe kopp med guldkant och fat med plats för dopp, som det i koppen stod mormor i guld. 
Min mamma ska få den i julklapp <3
En 6L bunke i rostfritt och en i plast 
Alltihop för 150kr

Sen fikade vi hemma hos min mormor och morfar.. Moster och killarna kom förbi en snabbis..
På väg hem ringde J's pappa och frpgade om vi inte ville komma och julstöka hos dom i morgon... 
Göra egen sylta, egna korvar, tryfflar och trillingnötter m.m

Nu är vi hemma, har ätit mat och J sorterar och städar bland kökslådorna och jag har fått ett bakslag... 
Ont i ryggen, bäckensmörtor, magen känns som ett stort blåmärke och magmunnen sipprar ut magsyra som bränner och svider... 

Fr.o.m. Nu ska jag sluta dricka kaffe och dricka och försöka äta "lugn" mat... 
Tar ju omeparazol en gång om dagen och samarin efter måltiderna men det är inte fullt effektivt än... 

Btw hemma hos mormor förut var de på och kladdade allihopa min 18-åriga kusin var mest fascinerad... 

Jag har iaf bäddat ner mig i sängen redan och har sällskap av en av katterna och vete kudden... Så blir att roa mig med paddan ikväll... 

/S <3

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av C:

Ni har ju verkligen haft fullt upp under fredagen! Du måste vara helt slut nu, skönt att få bädda ned sig och ha en lugn lördagskväll :) Kram

Svar: Det var fullt upp, men gick över förväntan :) hade egentid i sovrummet hela lördagkvällen... Men det gjorde ont och spände i ryggen och bäckenet :/
Kram
Fru S

Kommentera inlägget här :