Tisdag

publicerat i Allmänt;
3 december 

V 36 (35+5) 

Någon mer än jag som tycker veckorna springer i väg? 

Jag ska sammanställa gissningar kring vår trollunges nedkomst under eftermiddagen så kommer det ut ikväll... 


Igår var ingen bra dag, den började super bra med frukostbuffé på byn med en vän, sen en timmes soffvilande och sedan sjukgymnasten. 

Solen sken och jag sög åt mig d-vitamin  och fick extra mycket energi, men efter akupunkturen blir jag seg och trött... 
Kom hem, tvättmaskinen hängde sig, fick inte upp luckan, kunde inte starta, kunde inte byta program, ingenting. 


Sen skulle jag baka, vet att jag tidigare skrivit om den där himmelska saffranskakan jag fick hos en vän, som jag nu, till och från, drömmer om på nätterna till och med. 
Brände två pkt saffran när jag bara skulle värma upp det lite för att få fram mer smak... Och sen höjde sig kakan dubbelt så mycket och fick ett torrt skal runt sig, skulle stå inne ca 40 min. Kollade efter 30 min runnit, 35 kletig och 40 torr... Visst den smakade bra men var inte i närheten av så saftig som den jag blivit bjuden på...

Tog en bit iaf och skulle göra kaffe i tasimon, men kapseln hamnade snett två ggr innan jag fick det rätt... Vilket resulterade i att jag gjort hål på två extra ställen i kapseln, så när vattnet sprutade in så skvätte det vatten runt hela maskinen och hela koppen var full i sump... Hämta trasa och torka kaffe sump överallt... 

Någon timme senare blev det stopp i toaletten och vatten rann ut på golvet typ 3-4 l... Jag höll på att bryta ihop... 
Var lite halv kass i magen och visste inte hur det skulle fungera... 

Det gick bra och J kom hem runt 20, efter att ha åkt bil i 10 timmar för ett möte i Helsingborg... Och lagade både tvättmaskin och stoppet i toaletten... 

Idag är det bättre, gjorde en ny kaka i morse, den blev fantastisk, precis som den ska! 

Fick ett mail från hyresbolaget i mannens hemstad om att vi har fått ett erbjudande på lägenheten vi allra helst ville ha, men som gick ut för två vevkor sedan och de beviljar bara visningar för ca 5 sökande och det passade väl inte de 5 med den snabba infytten som är 1/1...  Men vi har ju räknat med det... 
Så nu ska jag ringa och boka tid för visning ;) 

Så nu behöver jag ja era tummar igen... 

/S 



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av A:

Men så god den där kakan ser ut! :)
Håller tummarna att ni ska få lägenheten! :) Kramar!

2:a kommentar, skriven , av Langtarefterbarn:

Det ser gott ut i alla fall! :)

Kommentera inlägget här :