Måndag

publicerat i Allmänt;
V 35 (34+4)


Glömde skriva lite av det jag tänkte igår... 

När jag vaknade igår låg jag under täcket, med kudden mellan benen och katten ovan på täcket.. Super varmt... 
När jag sedan vände på mig, tog av täcket och flyttade på kudden, kände jag att jag var helt blöt mellan benen, nästan så det kändes som om det rann längs låren... Första tanken var lite panikartad men sedan sansade jag mig och la ihop 1+1... 
Var tvungen att kliva upp och berätta för J innan kag tig mig till toaletten och fick se att det inte var någon fara alls... 

Men jag är inte van att svettas så här... Har aldrig svettats förut, jag är varm, alltid varit varmblodig och gillar egentligen inte sommaren så värst, älskar hösten... Slänger alltid av nig strumpor och tröjor när jag kommer hem och både jag och J är alltid strumplösa, i shorts eller tunna mjukisar och linne/t-shirt... Trotts att vi har ganska kallt hemma, mellan 16-18 grader... Vi typ dör när vi hälsar på hos folk, medans folk fryser här och för lova raggsockor, extra tröjor eller filtar... Om vi inte ligger steget före och har tänt i öppna spisen och ställt ut trevliga ljus :)

Sen var vi ju hos vår vän på landet och våra andra vänner och deras 6 veckors var ju där, vi pratade om förlossningen m.m och sug man har sim gravid, 
Jag berättade om att varje gång jag träffat deras lilla tös har jag drömt att vi får med oss en lite tös från bb, men att jag nu sist drömt att jag på ul fick se att det var en pojk, då säger killen i det förhållandet att med den magen jag har så kan han nästan sätta pengar på att det är en pojke... Jag är så nyfiken nu att jag kan dö! Inte bara på om det är pojk eller flicka, det spelar ju egentligen ingen roll, men på vad det är för en lite krabat, nyfiken på att lära känna den, se den utvecklas och få bara med och lära och vara delaktig! <3

Något annat jag skulle skrivit om igår, 
Detta är sista veckan (vad vi vet) som J är på resande fot... Idag bar han i Ödeshög, bara två timmar bort iofs, men på torsdag åker han till Östersund (tror det blir 8-9 timmar bort) och kommer hem fredag... 

Och i morgon ska ev jag och mamma åka till Stockholm, Stockholm ligger för oss ca 2 timmar bort, och på mitten ligger j's jobb...

Jag vet ju att det inte är dags än, jag har inga känningar men... 
Hur gör man? 

Jag sa att eftersom man inte vet så har jag "snabb" packat bb- väskan och ikväll ställer vi den och babyskyddet i bilen, så att om, bara om så kan han åka "bara" en timme från jobbet till Stockholm istället... 

Och något säger att bara för att vi ställer in det i bilen så kommer det inte behövas, men att om vi skiter i det så är risken/chansen stor att det sätter igång... 

Vet ju heller inte hur kroppen reagerar på att jag står/går och rör mig mer än vanligt, har ju inte hänt sen ullareds resan i början av oktober, är ju två månadersedan och då var jag "rörlig" ca3-4 timmar resten var jag sittandes i bilen.. 

I morgon blir det bussresa ca 3 timmar (tar längre tid då den stannar och plockar upp folk på många ställen) brukar vara framme vid 10.30-11... Och sen går bussen hem 18-19 ca...
Så visst har jag förvarnat min mamma på att det blir lång lunch, och många fika pauser, vi kommer heller inte hinna med alla se butiker/affärer vi brukar gå i, utan det kanske bara blir en mysig titta-på-folk-dag på NK... 
Men ändå...

Har även inför torsdag/fredag informerat pappa om att vara standby, han hade jour på jobbet ändå denna vecka, vilket betyder att han har jobb mobilen på och liggandes i sovrummet, och att han med säkerhet inte ens druckit en öl till maten ,inte för att han för det mesta skulle ha druckit öl eller vin eller har några sådan problem, men äter man något gott oavsett dag kan mina föräldrar ta ett glas vin eller en öl till maten, och då är de jätte noga med att aldrig sätta sig i en bil, men eftersom han har jour så är det bort räknat... 

Tror ju inte heller att torsdag/fredag är dagen för bebis men känns även här att skulle jag vara "oförberedd" skulle det var just då den väljer att titta ut. 

Hade ni tänkt så?

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av C:

Jag tror det är bra att vaa förberedd! Vi ska åka 65 mil på torsdag och vara borta tills på söndag. Tänkte packa med lite saker ifall det skulle vara så att det drar igång, även om det är tidigt. Kram

Svar: Men precis, man vill inte vara helt oförberedd ;)
Fru S

Kommentera inlägget här :