Söndag

publicerat i Allmänt;
V 35 (34+3)

Det börjar verkligen gå upp för mig att vi snart är tre människor i vår familj, att vi har yttligare en att räkna med... Att förlossningen närmar sig med stormsteg... 

Nu har det blivit jobbigt att sova också... Har hittills gått super bra (de nätter jag faktiskt somnat) men i veckan (de få timmar av sömn jag fått) så har överkroppen blivit tung, från brösten och uppåt och det gör att armar och händer domnar bort, somnar och blir vattenfyllda... 
Detta är lite jobbigt... 
Jag måste lära mig att flytta upp gravidkudden och dela upp tyngden av överkroppen på kudden... 
Annars vet jag inte vad jag skulle gjort utan gravid kudden från ng baby... De gånger jag sovit utan har varit sjukt jobbiga...

Nog om det..... 

Nu till hur helgen varit... 

Lördagen tog jag lite "sovmorgon" med tanke på att jag inte somnade förens runt 4... Drömde btw att kag fick åka in för ultraljud på förlossningen, och efter ett tag vände sköterskan på skärmen och sa att hon sett hjärtat och att allt såg bra ut så nu kunde jag få se... Jag fick röra "staven" själv över magen och drömmen var så verklig att jag minns att jag såg bebisen på den svart/vita skärmen röra på sig och sprattla, sköterskan pekade ut hjärtat och mitt i allt såg jag två ben och en snopp, 
"Oj, var det en snopp där?" Frågade jag sköterskan och hon bad mig flytta tillbaka "staven"
"Jajemen!" Svarade hon och log "visste ni inte att det var en pojk?"
"Ne, men kan man få ett kort där det syns så jag kan visa Johan? Han hinner tyvärr inte hem, han är resande idag och på väg hem men det tar några timmar till."

Hon försökte få till en bild men bebis var inte sugen på att visa upp på bild... 
Men jag fick med ännu en fantastisk bild på vårt mirakel... 

Spännande att jag hittills drömt 10 ggr att det är en pojke i min mage och 3 ggr att det är en tös...  


Så vid strax efter 8 var jag uppe och vi tog lång frukost i soffan... Mannen hostade och kraxade, lät lite som en drake ur Pokémon... Haha...

Framåt lunch begav vi oss hem till J's syster för att äta lunch och fika... 
Mös och lekte med deras 2 åring... J stod för lek och jag för mys... 
Bebis i magen hickade och rörde sig nästan hela tiden <3

Blev tidig och lugn kväll, ingen mat då lunchen blev sen, men några knäckebrödsmackor med julskinka på  och julmust till... 

Mannen somnade i soffan med katt på magen och jag tog med mig paddan in till sovrummet och kollade en av filmerna baserad på Maria Langes bäcker om Puck...

Men somnade ifrån när det var ca 30 min kvar... Somnade runt 00 och sov mig igenom hela natten så när som på 4 toalettbesök.. Vaknar ju också varje gång jag måste vända mig, och varje gång jag vaknade och var på väg in i sömnen tänkte huvudet på vad för ingridienser hemma för att kunna göra en tårta, gick igenom vad som behövdes och vad jag hade, funderade även på en saffranstårta.. Haha...  Var orolig att jag skickat sms till min vän mitt i natten för att få recept på saffrans kakan vi åt där i veckan...

Drömmarna och huvudet lever sitt egna liv, denna natt sov jag till 8.40 m och var riktigt utvilad e jag vaknade, hann nästan bara upp innan vi började klä på oss och jag packade en väska, sen begav vi oss hem till mamma och pappa, mamma jobbade men pappa var hemma... Jag passade på att duscha och göra mig i ordning där (utnyttjar att de har obegränsat med varmvatten och ett fungerande badrum) 

Skulle även passa på att skaffa mobilt BankID, bankens mobiltjänst och ordna med försäkringskassans app... 
Till detta behövdes en dator och vi är ju nästan datorlösa, (mannen har en bärbar arbetsdator, just nu är den kvar på jobbet, och jag har en som inte fungerar, den är bara svart) vi lever genom våra mobiler och paddor, så vi fick göra allt genom mammas dator. 

Sen åkte vi ut på landet till min vän (med saffranskakan, som hon förövrigt bjöd på även idag) och mös med hennes 6 månaders tjej, som både kryper, står och  tar några steg, hon är ju helt plötsligt ingen bebis längre... 
Vår andra vän med sambo och sin 6 veckors tös... 

Framåt 16 hade mannen bestämt att vi skulle äta årets första julbord :) och det blev på Ikea... Jätte bra och billigt :)

Nu har vi tagit kväll och bebis rör sig och bökar och emellan åt kommer lite sammandragningar... Börjat bli van att magen övar sig... 

I morgon är det sjukgymnasten och FUB... 





Kommentera inlägget här :