Tisdag

publicerat i Allmänt;
V 32 (31+5)

Tisdag och två nätter kvar tills J äntligen kommer hem och sover hemma... Även om han kommer sent så kommer han ändå torsdag kväll/natt....


Föräldrar utbildningen:

Vi bor ju i en lite mindre stad utan för en större stad, jag är ju uppvuxen just i denna stad så två par visste jag redan vilka de var och många andra kände jag igen... Någon ganal klasskompis storebror m.m

Jag var själv då J är i Skåne och då var set 9 andra par... Kände nig lite ensam... Fast jag satt brevid en kille jag känt i ca 10-15 år och hans tjej var jätte trevlig så försökte prata lite med henne.

Det var super varmt och hörda stolar och ryggen gillade inte alls att sitta still så länge... 

Hon som skulle hålla i FUB:en var sjuk så en annan vän till mig, hennes mamma höll i denna gång, och känner också killen i gruppen jag kände... Haha litet är det ;)

Hon presenterade sig, presenterade upplägget på utbildningen, och syftet med den. Att allt som sägs i gruppen stannar där och att vi bär ansvar för om vi vill ses mer utöver FUB. 

Sen fick vi se en inledningsfilm om barns rättigheter, sen fick vi prata i grupp om barnkonventionen, 
Rätten till ett eget namn och en nationalitet. 

Vi skulle prata om att sätta barnen bästa först, vem bär störst ansvar i samhället och 
Vad är en familj? 

Hur kan man påverka samhället med barnkonventionen?

I gruppen jag hamnade var det ett par som liksom pratade mest,  och de hade barn sen tidigare, 5 st ihop, och de kom hela tiden in på att barnen inte alltid kan få som dom vill, att föräldrar bär störst ansvar och att alltför många föräldrar lämpar över ansvaret på skolan... 

Jag tror kanske att frågorna skulle besvaras utifrån de nya barnen, bebisar inte deras tonåringar... Men det var svårt att flika in, när jag gjorde det fick jag med dem andra att prata också, då resterande i vår grupp var förstagångsflräldrar, men sen gled de in på skolan och ansvar och att barnen inte får bestämma allt. 

Sen fick vi se en väldigt fin film från 90-talet om att knyta an.. Hur viktigt det är att se sitt barn, att man lär barnet att samspela långt innan vände mamma och barn fattar... Att man kan få barn att hörna ens rörelser redan första veckorna i livet om man över... Alltså mimspel och dyl... 
Sen var det fika på mitten... 

Det var nog allt... 
Nästa gång handlade om amning och första tiden hemma...


Denna vecka är som sagt J borta... Och jag blir alltid lite blödig, tror att det ska vara jobbigt, samtidigt som jag tycker det är lite skönt att bara vara... 
Men vad hände?!
Hela veckan är uppbokad och planerad!!!
Hinner knappt vila... 
Idag gick jag iaf en vilodag, vad gjorde jag då?
Tvättade två maskiner, skruvade ihop och bäddade spjälsängen... 
Inte mycket för mänskligheten men mycket för mig.

I morgon ska jag på lunch-dejt med tjej från jobbet, hon är beräknad veckan innan oss. 
Sen hem till mormor och morfar för kl 18 ska vi ut och äta hela familjen, då min kusin fyller 18 år! Stort! 

Torsdag ska jag runt lunch iväg och träffa två tjejer (även de från jobbet) den ena fick bebis för 3 veckor sedan och den andra i februari i år.. Mysa med bebisar <3

På kvällen ska jag träffa mina tjejer, bara två som kunde och en av dem är en av tjejerna jag träffat tidigare under dagen... Vi ska till en tapas restaurang jag älskar! <3

Fredag lunch har jag lång lunch-dejt med tjejen som inte kunde komma torsdag kväll och tjejen jag träffat både torsdag-dag och torsdag-kväll...

Sen har jag nya fredag med J, vi somnar nog till Idol-ögonblick, men vi somnar ihop! <3

Det är hela veckan och jag är nästan stressad... Haha... 

Nu dags för sängen igen, och ja en liten uppdatering, jag vaknar fortfarande mellan kl 2-3 för att bebis bökar och sen har jag svårt att somna om....

/S


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Langtarefterbarn:

Ser ut som att kissen trivs i sängen i alla fall! :)

Jag förstår inte hur du står ut när J är borta länge. Jag får abstinens efter en timme, ha ha! Fast försöker sysselsätta mig så mycket som möjligt för att inte tänka på att han är borta.
Kraam

Svar: Jag trodde verkligen att det skulle vara jobbigare, då vi aldrig innan han fick det här jobbet varit ifrån varandra, vi träffades ju på jobbet och jobbade ihop och bodde ihop från typ dag 1. Så första två åren tror jag inte vi var ifrån varandra en enda natt...
Men det är inte så svårt, har hållit mig uppbokad hela veckan och träffat massa folk och veckan sprang i väg och ikväll kommer han hem :)
Och jag är lika nykär som första månaden <3 lite fnittrig och fjärilar i magen <3
Fru S

Kommentera inlägget här :