Fredag

publicerat i Allmänt;
V 31 (30+1) 

Hej, vi heter familjen spontan. 
Idag ska vi åka ännu en gång till Stockholm. Montera ner ett kök som vi köpt och ta  med det hem, så nu renoverar vi badrum, barnrum och kök... 
Men eftersom vi började på köket redan förra sommaren så är väggarna klara, bara väggen där överskåp och kakel ska sitta som behöver gips, golvet ligger och väntar på oss på jobbet, till grovt rabatterat pris, kaklet/mosaiken ligger i blivande barnrum och väntar... 
Vi har liksom hamstrat material och grejer till alla rum... Detta har iofs gjort att hela huset just nu ser ut som ett bombnedslag med grejer högt och lågt, men vi har inte tagit ett enda lån för att renovera hela vårat hus. Så vi får leva ned detta kaos ett lite tag til, sen är ju allt på plats och då får vi sjukt mycket yta över... 

Kust nu har vi en ugn ståendes, köksmosaik, klinker till hallen, klinkermosaik till badrumsgolvet, kakel till badrumsväggarna, en badrumskomod från ballingslöv vi fick 70% avdrag på, en duschdörr, två toaletter, en badrumsfläkt vi vunnit, en miljon reglar, spikar, skruvar och renoveringstapet, gips och osb. 
Vi har för tillfället allt hemma för att få klart badrum, barnrum och snart även allt till köket. 

Det som saknas är, färg och ev fondtapet till barnrummet, några rullar tapet till kontoret, två dörrar och två karmar, ett duschset, en spishäll och ett kökshörnskåp. Lite lister och foder.

Haha låter det som kaos? 
Kontrollerat kaos? 
Tiden är satt! Till årskiftet ska detta vara klart! Och börjar känna nu att det kommer bli så sjukt svårt, att vi måste sälja, att vi måste flytta. 
Jag vet ju redan nu, att jag kommer Inte vilja flytta när det väl är klart. 


Jaja, idag mår jag bättre. Ryggen värker lite, men huvudet känns bättre, humöret är bättre och det könns lite bättre :)

Liten har bökat runt igårkväll och rejält nu på morgonen <3 underbara lilla varelse <3 att man kan älska någon man inte träffat än, så mycket att det gör ont!
Längtar så!!

/ S

Igår kväll när jag gick på toaletten nöttes jag sedan av detta

En liten katt som låg på bredden på mitten av min sida av sängen, vad tror hon? Att jag är  1m lång? Försökte putta och flytta henne, hon gjorde sig lelös och spelade död, 
Tillslut lyckades jag flytta på henne och då var det sura miner, men hon nöjde sig sen med att lägga huvudet mot magen. 



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Langtarefterbarn:

Oj, byggkaos lite överallt alltså. Beundrar dig som klarar av det.
Jag har sagt ett rum i taget tills vi är klara och det är vi i princip nu.
Hoppas det gick bra med nedmontering av köket! :)

Svar: Haha vår tanke var ett rum i taget, men sen jobbar ju jag på bauhaus så när det varit speciella kampanjer och vi har haft utförsäljning på saker har jag ju vetat om det tidigare och kunnat köpt på oss, fast vi kanske inte renoverade just där och då ;) och idag när vi fick in köket blev det ännu mer kaos ... Men det kommer bli bra! Snart! Jag håller alla tummar ;)
Fru S

Kommentera inlägget här :