Nattens inlägg

publicerat i Allmänt;
Detta skrevs i "natt" men ja la så klart upp det på fel blogg... Lite jobbigt då jag egentligen inte släpper folk så in på livet annars... Tog bort det idag och flyttade hit det...

V 30 (29+5-29+6)

Det är natt, om 30 min slår det om till onsdag. 

Idag tog jag influensa-spruta. 
Värker lite i armen, lite som ett blåmärke, men själva sprutan kändes inte, och jag har inte känt några biverkningar eller dyl av själva sprutan.

Fick en supersöt sköterska som frågade om foglossningen och graviditeten och eftersom jag aldrig vaccinerats mot något (annat än de man tog typ i skolan)  så fick jag sitta kvar 20-30 min för att de ville hålla koll på om jag skulle vara överkänslig eller må dåligt. 

Började ett inlägg i morse också, där jag skrev att jag varje morgon är "nollad".
I morse var jag superutvilad, två toalettbesök men somnade om snabbt och sov jätte skönt hela natten, vaknade upp, J hade lite sovmorgon, ryggen har en molande värk på morgonen och jag känner av den, men inte den där riktigt smärtsamma smärtan. Den försvinner under natten. 

Men, under dagen har ryggen sakta blivit sämre, trotts att jag både igår och idag varit soffliggandes och så har jag blivit sentimental och känslig framåt kvällen...

Nu ikväll rann bägaren över och jag bad en av mina närmaste vänner (en killkompis som betytt mycket under de senaste 7 åren) att dra åt helvete. Sen sansade jag mig lite och lite lugnare förklarade att jag inte vill ha med honom att göra mer. 

Jag blev väldigt provocerad i en uppdatering vi diskuterade på fb, där han endast provocerade (för att inte följa normen och för att skapa osämja, ett kvällsnöje han har) och i en kommentar skriver han 

"Ahh...jag borde förstått bättre än att lägga mig i en sådan här diskussion...att inte hålla med mammor/blivande mammor...för med ens som en tjej blivit gravid så vet hon bäst...om allt som har med barn att göra..."

Jag skrev då ett sms om att: 
"Han vet mycket väl att denna graviditet inte "var med ens.."  Utan han vet att jag och J kämpat i 2 1/2 år för vårat barn. Och bara det att han nonchalerade min graviditet i en meningslös kommentarer öppet på fb gjorde att jag tappade fattning och tyckte han klev över gränsen... 

Visst jag kanske överreagerade. 
Men trotts att det gått snart två timmar sedan detta skrevs är jag fortfarande arg, ledsen och berörd. Och han får inte ha den inverkan på mig, jag orkar inte med energitjuvar och har inte plats för dom.
Visst låg det säkert en massa annat i grund för detta men det är irrelevant. Nu rann bägaren över och jag är inte ledsen för det...


Så, nu har jag fått skrivit av mig detta...
Dags att sova.., hoppas på en lika bra natt i natt, men betvivlar då magen krånglat hela kvällen.

Natti natt /S 

 
 

Kommentera inlägget här :