Torsdag

publicerat i Allmänt;
V 32 (31+0)

Hur kom vi hit??? 
V 32!!! Känns sinnessjukt, könns som sy vi när som helst kan bli en familjemedlem till...
Nu tjatar jag lite, men... 

Min mamma är född i v 31 (första barnet)
Jag är född i v 35 (första barnet)
Min kusin är född v 37 (första barnet) 

Och mormors andra 1 vecka över tiden 
Min lillebror 1 vecka över tiden 
Kusinens lillebror 1 vecka över tiden.

Och nu är vi i v32, och jag bad bm känna efter hur bebis låg, då jag redan efter förra besöket kände att bebis vände sig och "borrade" huvudet lite... 

Så hon kände, och sa "ojdå, ja, jo visste det ett huvud jag känner här nere, det är inte riktigt fixerat än, men kommer förmodligen inte vända om, utan mest snurra på huvud och kropp och ev flytta ben, rumpa och rygg till olika sidor av magen, lite ned borrat är det, men det behöver inte vara någon fara för förtidig förlossning men. Känn efter, klocka om du får tätat sammandragningar och/eller förvärkar så ska du ringa förlossningen"

Efter bm så var jag hos läkaren, vi pratade om hur jag mådde, psykiskt, hon ville utesluta depression (pga den långa sjukskrivningen) hon kollade mina värden och bebis värden, såg att jag "bara" gått upp 10 kg sedan inskrivning och att jag låg lite lite under på kurvan, att värden var bra att jag inte behövt utnyttja några mediciner eller kosttillskott. 

Så förlängde hon sjukskrivningen till beräknad förlossning och tyckte jag skulle fortsätta som jag gjorde och om det dök upp något annat fick jag boka ny tid, men hon såg inget som tyder på att jag inte skulle klara av en förlossning eller en liten bebis i det tillstånd jag är i nu. Känns skönt.

Jag är ju med i två bf grupper på fb och det slog mig idag att jag är sjukt tacksam för min barnmorska och min läkare via mvc och min sjukgymnast. 
Har jag bara haft tur eller? 
Min bm är jätte trevlig, vi pratar nästan sim vänner hon tar sug tid att förklara, frågar alltid om jag undrar något särskilt, 
Vi hår igenom en massa saker. Vad msn kan tänka på och göra innan förlossningen, om amning, om saker som kan gå bra och dåligt under förlossning. M.m 
Känner mig väl förberedd och känner ett bra stöd. Tycker det är mysigt att gå dit. 

Igår efter bm och läkare, mötte jag upp mina kusiner och lillebror, och vi åkte till badhuset och det nya äventyrsbadet,
 Jag höll mig mest stilla sittandes eller ståendes i någon bassäng eller bubbelpool även barnpoolen var en favorit. Skönt att få känna sig lite lätt.
Men efteråt i omklädningsrummet kände jag mig genast 25 kg tyngre än innan. 

Så vet inte om det blir mer bad för min del... 

/S


Kommentera inlägget här :