Torsdag

publicerat i Allmänt;
V 31 (30+1) 


25% kvar, 1/4 del... 9 veckor till beräknat datum och max 12 veckor om man skulle gå över tiden max. 
Så om 13 veckor är vi föräldrar. Jag har så svårt att ta in just detta. 
När ska man börja tvätta allt? 
Tvättar ni täcken och kuddar och madrasser också? Eller bara lakan och örngott?
Vad för tvättmedel? 
När ska man koka alla nappar och flaskor? 

Idag har jag inte klivit ur sängen, jag vet, det är skit tråkigt att lösa om, att jag gnäller och bara har ont och mår dåligt. 
Jag tänker själv när jag skriver 
"Men herregud, buhu, shapeup och ta tag i dig själv" samtidigt som jag tänker, "ta den hör veckan, låt hormonerna flöda, sura ut, må dåligt, ha ont, tyck synd om dig själv och kom igen ned nya fräscha tag efter helgen" 

Så idag tog jag och min yngsta katt Smilla, en heldag i sängen. Hon stortrivs, stannar jag i sängen vet hon att jag blir hemma hela dagen. Hon kurar ihop sig och ligger nära, nära. Ibland vill hon in under täcket mysa nära magen. Just nu ligger hon i cribben, hon drömmer, jag ser att ögonen är stängda, ändå morrar hon lite i sömnen. Hon är som min lilla bebis. 

Har ju en till Donna hemma, hon är 6 månader äldre än Smilla men är mycket mindre i strl, båda kissarna är svarta och har precis fyllt 5 år. 
Min andra tjej heter Puma och hon har slutat sova i sovrummet, hon kan komma in och mysa om vi lägger oss tidigare för att läsa, pilla med paddan/mobilen eller kolla på film i sovrummet, då vill hon gärna vara med och mysa mellan ansikte och bok.
Annars kommer hon bara in och tittar till oss, hon brukar ibland komma och säga till att jag måste gå på toaletten, då mjauar hon i dörröppningen, vänder och går en bit i taget i förväg ner till toaletten och sen vill hon gärna sitta i knöt när man sitter på toaletten. 

De har dina egenheter som alla katter men de är mina bebisar. Att man kan ha så mycket kärlek till ett djur, och få så obegränsat med kärlek tillbaka, jag är deras mamma och visst, de gillar nästan alla människor, men i slutet är det bara jag som gäller. 

Första nyårsafton firade vi i huset och hade bjudit över vänner efter tolvslaget, när vi skjutit raketer och katterna stått i fönstret och följt alla raketer (de älskar raketer, trotts oväsendet) så hann vi bara komma in ochvextra någon timme fick de tokspel, de jamade och gick i par och visade med hela kroppen att det var dags att gå och lägga sig, de var inte nöjda förens alla gäster känt sig tvingade att åka innan kl var 2. Och när jag och J 15 nin senare kröp ner i sängen hade vi båda katterna liggandes vi fötterna super nöjda och glada. Knäppa katter. 

Nog tjatat om dem, efter en dag i sängen könns ryggen lite bättre, även magen bränner inte lika mycket. Tig nig ner och duschade kl 16 och 16.40 var första gången på hela dagen jag tog på mig kläder.

Väntar på att J ska komma hem, sen ska han iväg och köpa hem ännu mer material till barnrummet och så köper han nog med pizza hem. Ibland får man fuska lite. :) 

Just nu myser jag till minis rörelser i magen och bara njuter av att vår bebis verkar växa och må bra! <3 

/S <3
På bilden ser ni Smilla på min gravidkudde, även hennes favorit <3


Och ovan är min lilla Pumis...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av C:

Alltså vilken häftig tanke att ni är föräldrar inom den tidsperioden. Det är ju helt obeskrivligt och underbart :) kram!!

Svar: Det är helt fantastiskt! <3 och som sagt, december går bog fort, bara november kvar att ta sig igenom :) <3
Kram
Fru S

2:a kommentar, skriven , av Maria:

Inte långt kvar för dig nu, december är ju en mysmånad så den går bort i tideräkningen och november är transportsträcka bara.

Det är en App 1177 BVC heter den, mycket info mm i den också!

Svar: Tack för svaret om appen :)
Ne jag vet! Helt sjukt hur snabbt det går och jag har tänkt precis så, december är ju jul, pynta lite, baka, laga julmat, slå in julklappar, inreda barnrum och tvätta alla små kläder och förbereda, december kommer springa iväg, och då är det ju bara 5 veckor kvar i väntan ;)
Fru S

Kommentera inlägget här :