18 februari

publicerat i Allmänt;
Idag fyller min pappa år och svärmor fyller också år idag. 

Men min pappa vill inte bli firad och svärmor grattade vi i helgen 😊

Igår hade vi besök av min vän Lina och hennes mage <3 hon är i v 38 och igår hade hon gått en dag längre som gravid än vad jag gjorde med Freya. 
Vi tog en promenad i solen, var ca 10 plus grader ute och åkpåsen har vi nu bytt ut mot fårskin, och overallen fick bli en tjocktröja och filt istället. 

Sen när J kon hem ordnade jag mat och så sen efter han tagit sin soppa så somnade han, kl var typ 19. 
Freya gjorde honom sällskap 
Hon älskar att somna På en dun-kudde när vi är i vardagsrummet. 

Runt 21 vaknade J och vid halv tio hade vi bäddat ner oss i sovrummet alla tre plus katterna <3 

Sov till 00 någon gång när lillan vaknade för mat. Trotts att hon sovit hela kvällen 
Sov hon bra hela natten, två matningar, beroende på hur man räknar, 00-03-06, sen gick vi upp vid 8... 

Fräschade upp naglarna idag också 
Dålig bild kanske, men de är mörkblå/metallic 
Fick hjälp av mamma dom var "barnvakt" till Freya på köpcentret jag gjorde naglarna på, de satt i en del där de visade skidor och Freya hade somnat efter 15 min, min mamma hade hoppats att hon hade varit vaken, men man kan inte få allt... 

När J sedan hade hämtar oss och vi hade kommit hem, la vi henne på min yoga-matta för att öva huvud/nacke 
Och hon är ju så stark , hon lyfter inte bara nacken utan hela överkroppen, hon vill verkligen bara med och se saker, inte missa någonting... 

Helt plötsligt när både J och jag tittade, 
La hon ner huvudet på mattan och sträckte ut armarna och jag vet att jag tänkte att nu orkade hon inte hålla uppe längre och då skjuter hon ifrån med ena armen och ligger plötsligt på rygg, som om ingenting hade hänt. 
Ver inte om det var meningen eller medvetet men hon gjorde det och till och med J han se... 
Sen låg hon på rygg och sprattlade och pratade jätte länge tills hon blev panik trött och hungrig och nu har hon sovit i typ 5 timmar... 

Så alldeles nyss stod mina bröst ut som två silicon-bomber 😂 valde att lätta på trycket, höger bröst var värst och är oftast det som könns mest, blir lätt knutar och högt tryck, har även mer produktion där. Fick ut 125 ml och det är det mesta jag kan mäta i min behållare till bröst-pumpen, utan att byta behållare. 
Och bröstet är inte tomt än 😂

Väntar fortfarande på att hon ska vakna men nu börjar jag nog snart packa ihop oss och flytta oss till sovrummet <3 



Vi gör så, nu flyttar vi in till sängen. 


Godnatt <3



Kommentera inlägget här :