14 januari kväll

publicerat i Allmänt;

Här sover Freya på pappa <3
Hon ser så stor ut när hon ligger utslagen på magen så där... 

BVC läkarbesöket gick jätte bra. 
Vi kom så klart iväg sent, Freya  ville äta lagom när vi skulle gå, det var minus 6 grader ute och jag var lite nervös att hon skulle frysa, men väl framme var hon varm, men inte för varm, tyckte det var svårt att ta på henne varma vantar, så letade på strumpor jag köpt på Ullared som var lite tjockare och fluffiga på insidan, de var super enkla att trä på hennes händer och höll henne varm.

Vi vägde och nu väger hon 3990g och är 52cm lång. 

De testade reflexer och lät henne ligga på mage för att kolla hur stark hon är i nacken och lät henne följa en röd leksak för att se att hon följde den. Klämde på olika mjukdelar och hon kissade massor. 

Nu visste vi ju redan att rött är favoritfärg (för de flesta små)  och att hon i över en vecka följt rött med blicken, även katten fick hon syn på här om dagen. Vår stora tjej.

Läkaren sa att hon var perfekt. Läkaren hade bara jobbat i två veckor, innan hade hon varit mammaledig och hade nästan glömt hur små de var, så lite fick hon snosa och mysa med vår Freya. 
Vi fick också beröm över att hon verkar vara så nöjd och trygg i sig själv... Många säger det men detr väl för stt hon mest sover...

Efter BVC besök packade vi ihop oss och gick till Ica och sen vidare till min faster på kaffe. 
Min faster hade stickat till Freya. Hon vill sticka en tröja som var bra i strl till våren/sommaren 4-6 månader. 
Hon brukar inte sticka i mindre strl då de oftast hinner växa ur dem innan de hunnit använda dem... 
Men denna gång kunde hon inte hålla sig så vi fick en för 3-4 månader också <3 en likadan som mina kusiners flickor har fått, men de är 4, 7 och 9 år och har en röd, en rosa och en lila och Freya fick en vit. 

Så sjukt imponerad över denna konst och över de som kan utföra den. 
Hon stickade allt detta på mindre än två  veckor. 

Tre hjälmmössor och en "vanlig" mössa till den rosa/cerisa tröjan fick vi också.
Provade en av hjälmmössorna när vi skulle åka hem och den satt kanon bra, närmare huvudet men utan att trycka på och mer elastiska än köpta och glider inte runt när hon rör på huvudet. 

Sen kom J och hämtade oss och nu ligger jag och hör hur far och dotter snarkar i kapp. Min älskade lilla familj. 
Själv har jag liten kisse på armen och större kisse i knävecket... 
<3 

/S




Kommentera inlägget här :