Torsdag

publicerat i Allmänt;
Förlåt för allt bebis tjat... 

Men, jag minns alla som sa, 
"Du vet, skaffa barn, det är ingen dans på rosor. De ligger inte bara stilla och sover och man kan mysa. De skriker är hungriga och blöjor ska bytas, vakna nätter och kolik"

Och det var det jag ställt in mig på... 
Både jag och J. 
Samma med förlossningen. 

Men det kanske har mycket med inställningen att göra? 

Jag tänkte mig att förlossningen skulle vara sjukt jobbig och göra så jävla ont att jag ville dö, att jag skulle ha ont i flera veckor... 
Att bebis skulle skrika hejdlöst, ha problem med magen, aldrig sova... 

Men,  förlossningen gick superbra, det har gått bra med kroppen. 
Och Freya är exemplarisk. 
Sover och äter, är vaken och tittar och pratar lite. 

Vi myser allt vi kan. 

I natt sov hon i egen säng hela natten.
Åt kl 1 och strax efter 4 och strax efter 8. Sen var hon Vaken med J fram till 9.30 när hon ville små äta lite, mest snutta, vi bytte en mega bajsblöja och sen var hon vaken lite och pratade med mig <3 innan hon somnade på min arm. 
Just nu lyssnar jag på hennes små andetag och känner hur hennes hand ibland lyfter och slår till i ansiktet på mig, lite som om hon stryker min kind!
<3


Hon har börjat vara mer med, vaknar och tittar och söker ögonkontakt för lorts stunder... 
Så nu har vi börjat kika på babysitter och babygym... 
Snart räcker väl inte mamma och pappa som underhållning. 
Vad tror ni om dessa? 

Vet inte vill ju egentligen ha denna färg, men den nougat-färgade kostar 100 kr mindre och den funkar ju bra om vi får fler barn och det ev skulle vara en pojke. 

Men jag gillar ju stereotypa "flick/pojk-saker"



Sen hittade jag denna...
Vad tror ni?

/S 



Kommentera inlägget här :