15 mars

publicerat i AllmÀnt;
Idag blir Freya 3 mĂ„nader 😍
VĂ„r stora tjej. 
Och hon skrattar jÀtte mycket och charmar allt hon kan!
Älskar nya mĂ€nniskor och bjuder oftast pĂ„ sitt bredaste smile
AlltsĂ„ jag vet, jag Ă€r inte opartisk men hon Ă€r sĂ„ fantastiskt underbar och fin vĂ„ran dotter. Jag kan fortfarande inte slita ögonen ifrĂ„n henne. 

I veckan har vi gjort massor. 
HĂ€lsat pĂ„ hos svĂ€rförĂ€ldrarna. 
Och hos min mormor&morfar. 
Och min faster. 
Även hĂ€lsar pĂ„, pĂ„ Freyas mormors jobb. 
Och sÄ Äkte vi och hÀlsade pÄ Lina och deras nyklÀckta lilla Max..
En vecka var han pĂ„ denna bild. Herregud kan inte minnas att Freya varit sĂ„ dĂ€r liten och hur lelösa de Ă€r och sköra. Älskade lilla efterlĂ€ngtade Max!
Sen har J och jag promenerat mellan 3-5 km varjedag. J Ă€r ofantligt pigg och Ă€r uppe och rör sig och promenerar. 

PĂ„ torsdagen var vi bjudna hem till en tjej ur förĂ€ldragruppen. Vi har vĂ€ntat pĂ„ att det kanske skulle bli nĂ„gon trĂ€ff genom mvc men tydligen blir det inte det. Men vi var 7 av 8 par (som var vi av 10 som gick hela FUB.en) sĂ„ 7 bebisar. 
Vi var ju en januari grupp men 6/8 eller om det var 5/8 bebisar kom i december. Freya först den 15 och nĂ€sta den 21. 

HĂ€r Ă€r alla bebisarna. 

Nu Ă€r vi hos svĂ€rförĂ€ldrarna igen, vĂ€ntar pĂ„ att J's syster ska komma hem sĂ„ vi kan Ă„ka dit och hĂ€lsa pĂ„ ocksĂ„. 


Har en sovande tjej pĂ„ armen. 
Vi fĂ„r ge ersĂ€ttning ca 1-2 gĂ„nger om dagen. Inte fullt utan som tillĂ€gg oftast... Dels sĂ„ har inte produktionen kommit igĂ„ng fullt. VĂ€nster bröst har jag haft problem med dem start, den bröstvĂ„rtan kom inte ut som den ska, hon fĂ„r inget bra grepp dĂ€r, det kommer inte lika mycket ur det bröstet och nu Ă€r produktionen jĂ€tte lĂ„g. 
FĂ„r ut max 60ml (vid en bra gĂ„ng) oftast mellan 20-40 ml. Medans pĂ„ höger kan jag fĂ„ ut typ 100-125. 
Mest fĂ„r jag ut pĂ„ kvĂ€ll och natt minst runt lunch. 

SĂ„ runt lunch ger vi oftast 120 ml ersĂ€ttning och mĂ„let före och mĂ„let efter brukar vi kunna ge 40-80 ml bröstmjölk (pĂ„ flaska just nu) och 60 ml ersĂ€ttning. 

Hela denna veckan har Freya börjat sova hela natten. 9 timmar đŸ˜±. 
Hon somnar runt 8 och vaknar vid 5. Men dĂ„ har hon varit vrĂ„lhungrig. 
Vet inte om det Àr sÄ bra, sÄ i natt tÀnkte jag vÀcka henne. Hur bra gick det? Ne, inte alls. Försökte vid 2.
Hon vaknade inte. Lyfte upp henne och pratade, försökte guppa lite lĂ€tt pĂ„ henne, la henne i vĂ„r sĂ€ng och klappade lite pĂ„ henne men inget... Gav flaska med utpumpad mjölk och hon Ă„t i sömnen 😂 fick i sig ca 100 ml och vaknade för mer mat vid 6. Och sedan somnade vi om till 8. 

FĂ„r se hur vi gör i natt. 

/S

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av elin:

Du kan lÄta henne sova tror jag! :) Milo sov hela nÀtter frÄn den tiden ungefÀr och det Àr ju bara att tacka och ta emot ;-) Vi hade tur eftersom han fortfarande sover hela nÀtter nu nÀr han Àr 10 mÄn. Lycka till :)

Svar: Vad skönt :) sĂ„ ovant bara att hon vaknar och Ă€r vrĂ„lhungrig! Annars vaknar hon och jan ligga och snacka typ 30 min innan hon gnyr lite missnöjt att nu fĂ„r det rĂ€cka, nu vill hon gĂ„ upp 😊 men sĂ„ skönt det Ă€r med bebis som sover! <3
Kram
Fru S

Kommentera inlÀgget hÀr :