31 mars

publicerat i Allmänt;
Vågen visar -25 kg sedan förlossningen. 
Det är nu 3 månader och 16 dagar sedan. Helt sjukt vad tiden går fort. Vi har snart en dotter på 4 månader!
Jag vägde iofs in på förlossningen, med 100kg så 75kg nu är fortfarande i överkant till mina 170 cm. Men på god väg. 

Idag återgick maken till jobbet efter 1 månads sjukskrivning. Han har på 3 månader tappat 35kg vilket också är super bra. Känns att vi är på gång och påväg i rätt riktning. 

Igår kväll började vi också ännu "hårdare" med rutiner. Kl 20 gick jag in med Freya till sovrummet la henne i sin säng, bäddade om henne och sa god natt och sen satt jag vid fot änden på vår säng tills hon somnat. Hon låg och tittade en stund, skruvade lite på sig, hon letade reda på en kräkhandduk och drog upp till hakan och drog sedan upp en filt över ena örat och ögat och sen somnade hon. Tog nog ca 20 min. 
Sen hade jag vår nya babyvakten igång och kunde sitta i vardagsrummet. 
Hon vaknade såklart inte men ändå.

I morse ammade vi och gick sedan upp strax efter 6. Har skrivit upp när hon ätit, vad hon ätit och hur mycket. När hon sovit och hur länge. Vi har även tagit två promenader.

Hon har bajsat tre ggr idag och två av ggr verkade det ta i lite då hon bökade lite, gnällde och skrek till lite innan. Och sista gången var det väldigt vattnigt... 
Håller lite koll... Allmäntillståndet har ju varit super bra, hon är pigg, har inte feber och äter som hon ska... 
Men har kräkts endel också... Men hon verkar inte brydd av det heller... 
Var så här för någon vecka sedan också. 

Och gin var på lite kinkigt humör när J kom hem. Men det bar ju inte ihållande utan mer art hon ogillade något, la vi henne på skötbordet för att byta gurglade hon och pratade för full hals, varje läte följt av ett leende.
Och hon har varit så super mysig hela dagen, pratar, gurglar och skrattat...
Vid 19 gick jag in och la henne i hennes säng, bäddade om och sa godnatt och la mig på min sida men med ryggen mot henne och på 10 min sov hon utan ett knyst. 

Här sitter min lilla (!!!) tjej i en stor barnstol... Hon är så roligt nu! Så med på något sätt 😍❤️



 
J håller knappt i Freya här men hon ville verkligen välta omkull smilla (katten) älskade unge! 
I morgon ska vi in till stan och möta min mamma för en sväng i affärerna 😊 

/S

Kommentera inlägget här :