Måndag 10 mars

publicerat i Allmänt;
Herregud vad det tär på mig... 
Var bättre i lördags när vu var hos svärföräldrarna... Har sedan i torsdags varit noga med att äta frukost-lunch-middag... För att fylla på depåerna efter veckans stress, dåliga kosthållning och vätskebrusten som kom under torsdagen... 
Lördagen kändes som sagt bättre, söndagen åker jag på diarré..
Ursäkta äcklet! 
Men det rinner liksom grumligt vatten ur mig och har gjor sen söndag eftermiddag... 
Och det är som jag befarat... Det rinner inte till tillräckligt i brösten pga allt detta. 
Känner mig så jävla värdelös, att kroppen inte samarbetar... 

Och på det har vi en super snäll dotter, hon är lite extra grinig och gnällig men hon sover liksom bort det... 
Så än värkar det inte gå någon nöd på henne... Började pumpa igår, dels för att se hur mycket hon får i sig i och med att jag är dålig och flr att försöka öka produktionen igen... 
Hon åt lite på höger bröst igår och efter det pumpade jag ur både höger och vänster och kom upp i 30 ml... Är det ett skämt eller? 
Gav flaska med det medans jag tinade upp de sista 65ml i frysen. Efter detta somnade hon och sov 9 timmar! 
Måste varit några kuber med riktigt fet mjölk. 
Vaknade av mig själv strax efter 1 och pumpade ur båda brösten, Freya vaknade vid fel och fick då höger bröst och ca 50 ml från flaskan. 
Vaknade igen vid 8 då fick hon de 60 ml jag lyckades få ur båda brösten och 40ml till från nattens pumpning. 

Nu är vi på väg till svärföräldrarna för lite hjälp och avlastning. Tagit med tvätt och hygienartiklar, så både J och jag kan duscha och hans sår på magen (med 40 klamrar 😬) ska läggas om och jag vill inte vara där och peta när jag inte vet vad som orsakat min diarré. Är sjukt noga med att tvätta händerna 100 ggr vad jag än gör iofs, men ändå. Skönt att komma till svärisarna och få en extra arm till Freya när man själv är ur fas. 

Ska även dricka resorb, massa vatten och få i mig bra med mat, äter man ordentligt går det tydligen bättre att bli av med bakterier i magen. Och för lillans skull. 
Fokus på att öka mjölkproduktionen.
<3



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av A:

Men vad jobbigt med både magsjuka och amningsstrul just nu när din sambo dessutom är nyopererad. Hoppas allt löser sig. Bra att du håller igång med pumpandet och hoppas att det ger resultat. Har du provat amningste? Finns att köpa på hälsokosten och ska hjälpa till att öka produktionen. Kram!

Svar: Tack för tipset. Provade lättöl och det verkar gett lite resultat 😊 och nu verkar produktionen ökat igen 😊👍
Fru S

2:a kommentar, skriven , av C:

Åh vilken frustration att allt ska bli påverkat sådär. Krya på dig <3

Svar: Det var hemskt och nu tycker hon det är godare att ta flaska än bröst (oavsett vad som är i) så nu vänjer vi tillbaka bröstet... 😂
Fru S

Kommentera inlägget här :