Svårt!

publicerat i Allmänt;

Enda sen Freya blev till har vi att att när hon väl tittar ut kommer vi inte skydda oss, händet det så händer det... 
Och bör plan har ändå varit att kan vi så vill vi ha två tätt, och jag kände mig också lite stressad då vi gärna vill ha syskon men vi får ju igen hjälp då vi faktiskt lyckades få Freya av oss själva. 

Nästan på en gång efter hon var ute växte en lust att faktiskt vilja ha sex. 
Hade hela graviditeten haft noll intresse och de gånger vi ändå försökte fick jag blödningar, hade torra slemhinnor och sen kom ju foglossningen och då trodde jag att ryggen skulle gå av. 

Och jag hade en tanke om att har man så "maniskt" haft sex på rutin och vid ägglossning och göra-barn-verkstad, så  for man jobba på att få tillbaka lusten. 

Men inte då, vi har sexat i tid och otid, sen Freya var 3 månader (efter makens operation) och inget har hänt, har inte testat eller ens tänkt tanken när det närmat sig mens. 

Men under semestern sa maken att efter semestern och när det blivit vardag ville han börja försöka... 
Sagt och gjort, 2 månader har vi försökt aktivt och förra månaden var jag så hitte-på-gravid att jag skrattar ihjäl mig åt det nu😂 så efter det beställde jag ett paket från testlagret 😂 
28 (tror jag?) ägglossningstester och 20 gravtester för 319kr,

Och, så i måndags fick jag ett känslospel, grät av en sak som jag annars bara blivit irriterad på och skakat av mig, gick och väntade på den där jäklans PMS, som gör mig super arg och omöjlig att ha att göra med, men inget. 
Tog ett gravtest onsdag morgon 
Och tyckte verkligen jag såg en skugga... 
Och har ju sedan dess testat ihjäl mig..

Ett av de 3 test jag tig onsdag morgon bim -3 eller -4 



Och detta tog jag i morse, det i morse är ju "tydligare" behöver inte vinkla för att få med något streck på bilden (starkare irl), men är ju fortfarande svagt... Och jag är inte helt kompis med testlagrets tester.... Doppar jag det i urinen så blir fältet rosa och kontrollstrecket blir fort mörkt rosa ml samtidigt som "gravid strecket" är så vitt och blankt det någonsin kan vara, ser ett vitt streck genom den rusa bakgrunden... Väntar jag till 5 min får jag en skugga som inom yttligare 5 blir som det ni ser ovan. Är det posetivt då? 

Någon skrev att ett plus är alltid ett plus. Och att "spökstreck" oftast är grå och en skugga (står även om det på testlagrets hemsida) 

Ska köpa ett digitalt i morgon... Men visst fan ska Freya få ett syskon? 

Testet med Freya såg ut så här på bim 
Så det var ju inte super starkt ens på bim men å andra sidan så hade ju alla test innan varit då jävla vita att det inte gick att ta fel så detta streck var ju en självklarhet...

Men detta test är även ett RFSU och det ska ta 3 min men gav utslag på en sek... Testlagrets tar ju 5-10 min. 

Med Freya hade jag cykel på 28 dagar med ägglossning på dag 14 
Nu har jag cykel på 25/26 dagar med ägglossning dag 10-13... 

Varför nojjar man så? 
Varför kan jag inte bara chilla och tänka att vänta 2-3 dagar och testa igen... Är man gravid så är man ju... Går ju inte snabbare för att jag vet 1-3 dagar tidigare... Jag kan ju inte precis påverka. 

Jaja vår älskade skruttunge håller på att då tänder (tror vi) ser lite vitt i underkäken och Igor var det svullet och rött. Borstade med tandborste ich tandkräm och idag var det inte lika rött, sant att hon under två dagar bahsade jätte mycket, 8 av 10 böjer var bajs, hon blev illröd i rumpan och skrek takt ut,  spände hela kroppen när vi bytte sista blöjan inför natten och tårarna sprutande. Hon hade så jävla ont. Torkade torrt och smörjde tjockt med zinksalva. 

Laddade upp för kommande dag med potatismjöl, egengjorda våtservetter med bara vatten och babyolja, planerad att köpa blåbltspure för att hon inte skulle vara så lös. 
Men hon var mycket bättre på morgonen och nu är det nästan bra 😊👍

Natti natt ❤️

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av A:

Ojojoj vad spännande! Tycker också att testet är rosa och håller tummarna för er. :)

Svar: Tack fina <3 får uppdatera efter ett digitalt.
Fru S

Kommentera inlägget här :